سلامت نیوز:  رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: زنان در دوران بارداری بیش از زمان های دیگر در معرض بیماری های دهان و دندان قرار دارند.

محمدحسین خوشنویسان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایرانی- 23 تا 29 مهرماه- افزود: تغییرات لثه به دلیل تغییرات هورمونی طی دوران بارداری در زنان بروز می كند.

وی اظهار داشت: اگر زنان باردار به بهداشت فردی دهان و دندان خود توجه ویژه ای كنند، آسیب های بیماری های دهان و دندان به حداقل میزان خود خواهد رسید.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت درباره وضعیت دندان های جنین نیز خاطرنشان كرد تغذیه مادر در دوران بارداری، تاثیر بسزایی در سلامت دهان و دندان نوزاد دارد؛ از هفته ششم تا هشتم، جوانه های دندانی در جنین رشد می كند و تغذیه سالم مادر موجب می شود دندان های جنین، باكیفیت تر شكل بگیرند و دربرابر پوسیدگی ها در آینده مقاومت بیشتری داشته باشند.

خوشنویسان افزود: از سوی دیگر برخی مادران به سلامت دندان های شیری كودكان خود توجهی نمی كنند درحالی كه پوسیدگی دندان های شیری باید ترمیم شود تا دندان های دایمی سالم بماند.

وی تاكید كرد مادران مسوول تمیز كردن دندان كودكان خود تا سن سه سالگی هستند و روزانه باید دوبار دندان كودكان را به ویژه در شب، مسواك بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha