سلامت نیوز: هومیوپاتی طب مکملی است که با تقویت سیستم ایمنی بدن بیماری‌های مختلف، مثل انواع بیماری‌های گوارشی، زنان، سردرد‌های میگرنی و بیماری‌های اعصاب و روان را درمان می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، استفاده از شیوه‌های درمانی نوین چند سالی است که جای شیوه‌های رایج و قدیمی را گرفته و بیشتر بیماران ترجیح می‌دهند تا از داروهای طبیعی و روش‌های غیردارویی برای درمان بیماری استفاده کنند.

هومیوپاتی یا مشابه درمانی شیوه جدید درمانی است که از اواسط دهه هفتاد به طور رسمی در وزارت بهداشت و درمان به رسمیت شناخته شد.این شیوه درمانی قدمتی  دویست ساله دارد و توسط پزشک آلمانی و بر اساس مبانی درمانی بقراط پایه گذاری شده است.

واقعیت این است که هومیوپاتی طب مکملی است که با تقویت سیستم ایمنی بدن بیماری‌های مختلف، مثل انواع بیماری‌های گوارشی، زنان، سردرد‌های میگرنی و بیماری‌های اعصاب و روان را درمان می‌کند.

نوشین نواب عضو انجمن هومیوپاتی ایران درباره این شیوه درمانی به  برنا می‌گوید: چون در ایران بیمارستان هومیوپاتی نداریم، امکان درمان بیماری‌های سرطانی، ام اس و سایر بیماری‌های سخت وجود ندارد. اما پزشکان زیادی در سطح کشور برای درمان بیماری‌ها از این شیوه درمانی استفاده می‎کنند.

وی درباره شیوه درمانی این طب توضیح می‌دهد: در هومیوپاتی برای درمان بیماران از داروهای طبیعی استفاده می‌شود که معمولا پایه گیاهی و حیوانی دارند و یا از عناصر طبیعی تشکیل شده‌اند. در سال‌های قبل این داروها به صورت گرانول خشک به بیمار داده می‌شد اما امروزه برای این‌که دارو به صورت ملایم‌تری روی بیمار اثر کند این گرانول‌ها در آب حل می‌شود.

نواب ادامه می‌دهد: نکته اینجا است که هومیوپات‌ها معتقدند که آب می‌تواند از طریق امواج الکترومغناطیس انرژی دارو را جذب و در خود نگه دارد و هنگامی که دارو وارد بدن می‌شود این انرژی به تمام سلول‌های بدن منتقل می‌شود.

این عضور انجمن هومیوپانی ایران با تاکید بر این که هومیوپاتی طب کل‌نگر است ادامه می‌دهد: در جلسات درمانی که معمولا بین 30تا 45 دقیقه زمان می‌برد، همه بیماری‌های بدن در نظر گرفته می‌شود. در حالی که در طب رایج بیمار مجبور است برای درمان هر مشکلی به پزشک متخصص آن مراجعه کند.

وی با اشاره به این که نرم‌افزاری هم وجود دارد که با وارد کردن علایم در تعیین دارو به هومیوپات کمک می‌کند توضیح می‌دهد: هزینه هومیوپاتی از سایر درمان‌های مکمل به مراتب پایین‌تر است و درواقع بیمار تنها ویزیت پزشک را پرداخت می‌کند.

هومیوپاتی یا مشابه درمانی شیوه نوین درمانی است که تبلیغات کمی دارد و به قول نواب بیشتر کسانی که برای درمان به هومیوپات مراجعه می‌کنند از طریق دوستان و آشنایان با این طب آشنا شده‌اند و میزان مراجعه خانم‌ها از آقایان بیشتر است.

نواب در پایان با تاکید بر این که هومیوپاتی عوارض ندارد می‌گوید:اسامی پزشکان هومیوپات در سایت انجمن وجود دارد و فکر می‌کنم با توجه به استقبال مردم از شیوه‌های درمانی بی عوارض این شویه درمانی درسال‌های آینده جایگاه به مراتب بیشتری خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha