سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 35214
سلامت نیوز: مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران از خروج ۱۲ هزار صنایع آلاینده از تهران خبر داد و گفت: ۵ هزار صنایع آلاینده دیگر نیز از تهران خارج می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیپور در حاشیه نخستین همایش تخصصی فعالان ساماندهی کسب و کار و فعالیت شهر تهران گفت: در راستای اجرایی کردن طرح جامع تهران و جلب متخصصان و افراد تأثیرگذار در مدیریت بهینه مشاغل و صنایع این همایش برپا شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دغدغه‌ها در شهر تهران ساماندهی مشاغل و صنایع است بطوری که در این راستا صنوف متعددی مانند چوب فروشان، آهن کاران، پرنده‌فروشان و غیره توسط این شرکت ساماندهی شده است.

۴۰۰ هزار واحد صنفی در تهران

وی بیان کرد: در تهران حدود 400 هزار واحد صنفی وجود دارد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه کیوسک‌های جدید از چه زمانی نصب می‌شوند گفت: به صورت پایلوت سه کیوسک ساخته شده است.

وی با بیان اینکه قصد نداریم تعداد کیوسک‌های مطبوعاتی را در سطح شهر تهران افزایش دهیم گفت: هزار و 200 کیوسک در حال حاضر وجود دارد و پاسخگوی شهروندان است.

اجازه فروش مواد دخانی در کیوسک‌ها داده نمی‌شود

وی با تأکید بر اینکه پیکره کیوسک‌ها عوض می‌شود گفت: کیوسک‌های جدید رنگ‌آمیزی بهتر دارد و از بدنه آن می‌توان برای تبلیغات استفاده کرد و همچنین اجازه فروش مواد دخانی به آنها را نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: تا پایان سال 91 تمام کیوسک‌های شهر تهران نو می‌شوند.اخطار داد‌ه‌ایم که در کیوسک‌های جدید مواد دخانی فروخته نشود.

۱۲ هزار صنایع آلاینده در تهران خارج شد

وی در مورد صنایع آلاینده در تهران گفت: 17 هزار واحد آلاینده وجود دارد که 12 هزار آن از شهر خارج و 5 هزار آن نیز از شهر خارج می‌شود.

علیپور در خصوص تالاب بهرام گفت: این تالاب در منطقه 20 است و مصوبه شورای شهر را نیز دارد و قرار است صنوف متعلق به شهرستان ری به این محل منتقل شوند.

وی ادامه داد: هزار و 18 واحد در اینجا در نظر گرفته شده و برخی از صنوف را به این نقطه منتقل خواهیم کرد. همچنین در ساخت تالاب بهرام از برنامه عقب هستیم و ظرف 2، 3 سال آینده کار به اتمام می‌رسد.

بهره‌برداری از فاز دوم بازار پرنده فروشان و خروج انبارهای مواد شیمیایی از تهران

وی در خصوص بازار پرنده فروشان گفت: در نیمه نخست سال آینده فاز دوم این پروژه آماده بهره‌برداری می‌شود.

علیپور به خروج انبارهای شیمیای از تهران اشاره کرد و گفت: همچنین فروشندگان مواد شیمیایی را نیز ساماندهی می‌کنیم.
 
تهران نیازمند مجتمع‌های خدمات خودرویی است

وی در خصوص صافکارهای کنار بزرگراه صیاد شیرازی گفت: کارهای اجرایی مربوط به مناطق است.

وی ادامه داد: شهر تهران نیازمند مجتمع‌های خدمات خودرویی است.

به گفته علیپور در منطقه 19 مجتمعی احداث و در منطقه 4 نیز کارها در حال اجراست.در منطقه 4 پیمانکار در حال فعالیت است و ظرف یک تا دو ماه آینده کار به اتمام می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha