سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 35219
سلامت نیوز :این روزها تب جدیدی وارد ایران شده به نام ماساژ درمانی! تبی كه مشتریان خاص خودش را دارد و مراكز ارائه كننده آن هم همگی معتقدند كه از شیوه های اصل تایلندی استفاده می كنند.
این مراكز همگی به حرفه ای بودن خود اذعان داشته و برای یك ساعت خدمات هزینه ای بالغ بر 20تا 120هزار تومان برای یك جلسه دریافت می كنند.

طول درمان بستگی به نوع بیماری دارد

منشی شركتی درباره ماساژهای درمانی به برنا می گوید: ماساژهای درمانی زیرنظر پزشك انجام می شود و طول درمان بستگی به نوع بیماری فرد دارد؛ اما معمولا باید هفته ای یك جلسه مراجعه كنید و بعد از آن هر 2هفته تا سه هفته یك بار. كارهای درمانی توسط ماساژورهای مرد انجام می شود و معمولا بیست دقیقه تا نیم ساعت طول می كشد و بدون هیچ موادی و از روی لباس انجام می گیرد.
این مراكز گاهی حتی ماساژهای خاص را هم ارائه می كنند. از ماساژ با شكلات و سنگ داغ گرفته تا شیر و عسل و كرم اسكراب كه قیمت شان بین 20 تا 120هزار تومان برای یك ساعت است.

ماساژ به شیوه كاملا تایلندی

مهم نیست كه چه مركزی خدمات ماساژ را ارایه كند مهم این است كه حتما تایلندی باشد. ماساژ تایلندی در واقع به «یوگا برای افراد تنبل» تشبیه شده كه در آن تمام عضلات بدن كشیده و مفاصل نیز باز و بسته می شوند مسئول یكی از این مراكز درباره این نوع ماساژ توضیح می دهد: هزینه ماساژ كل بدن50 هزار تومان است كه یك ساعت طول می كشد. البته ماساژ صورت، هزینه متفاوتی دارد.چون پنج مرحله است و 90دقیقه طول می كشد و هزینه آن هم 55 هزار تومان است.

با 6 جلسه ماساژور شوید

برخی از مراكز نیز دركنار ارائه خدمات ماساژ، جلسات آموزشی هم دارند كه به صورت عملی برگزار می شود و صد تا صد و هفتاد هزار تومان هزینه دارند. مرد جوانی كه مربی یكی از مراكزاست معتقد است كه با گذراندن 6 جلسه آموزشی می توان تمام فنون مربوط به ماساژ را فرا گرفت. البته سی دی های آموزش ماساژ نیز با زیرنویس فارسی! وجود دارند كه بین 2 تا 5هزار تومان قیمت دارند و در بیشتر فروشگاه های اینترنتی یافت می شوند.
با ماساژ درمانی لاغر شوید اما تضمین نمی كنیم
تب لاغری آن قدر در بین افراد شیوع پیدا كرده كه برخی حاضرند برای لاغر شدن دست به هركاری بزنند. از انواع قرص ها و عمل های لاغری گرفته تا انواع جدیدتر آن كه لاغری با استفاده از ماساژ درمانی است.
مسئول یكی از این مراكز توضیح می دهد: البته این ماساژ با دستگاه انجام می شود. و معمولا دركمتراز ده جلسه جواب نمی دهد. «اگر خیلی عجله دارید ماساژ درمانی نتیجه نمی دهد وبهتر است از لیزر استفاده كنید» این را سام نژاد مدیر یكی از موسسات می گوید و ادامه می دهد: حداقل ده جلسه باید برای ماساژ درمانی مراجعه كنید كه نرخ هر جلسه سی هزار تومان است. اما معمولا برگشت پذیر است و بهتر است از لیزر برای اطمینان بیشتر استفاده شود. هزینه آن 5/1 میلیون تومان به بالا است اما درمان قطعی چاقی است و هیچ عارضه ای هم ندارد!

ادعای درمان از طریق ماساژ خلاف قانون است

درحالی كه موسسات بر روی ماساژ به عنوان درمان بیماری ها تاكید دارند، سید سجاد رضوی رئیس مركز نظارت بر درمان و اعتبار بخشی بیمارستان ها دراین زمینه می گوید: هرگونه انتشار آگهی های تبلیغاتی كه مداخله درمانی از طریق ماساژ را نشان دهد و ادعای هر موسسه ای دراین زمینه خلاف قانون بوده و مورد تایید مركز نظارت بردرمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیست. این موسسات هیچ گونه مجوزی از وزارت بهداشت و درمان ندارند و مراتب تخلفات آنان به سازمان نظام پزشكی نیزاعلام شده است.
رئیس مركز نظارت بر درمان و اعتبار بخشی بیمارستان ها می افزاید: ماساژ برای كمك به تسكین بیمار و آرامش بخشی او خوب است ولی ادعای درمان سیاتیك، كمر درد، آرتروز و مواردی از این قبیل باكمك ماساژ به هیچ وجه پایه و مبنای علمی ندارد و مورد تایید نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha