سلامت نیوز: مدیرگروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت : مهمترین علت مراجعات مردم به بیمارستانها و بخش ارتوپدی شكستگی و تصادفات است كه بیشتر به مرگ می انجامد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،دكتر محمد امامی در حاشیه برگزاری نوزدهمین كنگره بین‌المللی جراحان ارتوپدی در جمع خبرنگاران افزود : پس از تصادفات جاده ای و شكستگی ها پوكی استخوان بیماری مهمی است كه به آن مرگ خاموش خوانده می شود و این بیماری درصد زیادی از افراد جامعه را در بر گرفته است .

وی با اشاره به اینكه سن شیوع پوكی استخوان در ایران در زیر 30 سالگی است خاطر نشان كرد : در این بیماری استخوان ها به راحتی قابلیت شكستگی را دارند و با ضربات كوچك و نشستن و برخاستن سریع نیر می شكنند.

امامی اظهار داشت :آلودگی هوا در كاهش جذب ویتامین D موثر است و زنان ما ویتامین D را كه از نور آفتاب حاصل می‌شود به میزان كافی دریافت نمی‌كنند.

وی یاد آور شد: نورآفتاب از اصلی‌ترین منابع دریافت ویتامین D است زیرا آلودگی هوا اشعه ماورابنفش را كه نقش بزرگی در ساختن ویتامین D در پوست دارد فیلتر می‌كند.

امامی افزود : بدن انسان روزانه هزار و 200 میلی‌گرم كلسیم نیاز دارد كه متاسفانه در ایران میزان مصرف محصولات لبنی كم است .

وی اضافه مصرف سویا نیز در تامین كلسیم موثر بسیار موثر است زیرا سویا منبع سرشار كلسیم است.

امامی با بیان اینكه پیشگیری پوكی استخوان ، تغذیه مناسب، اصلاح عادات نادرست زندگی و ورزش را می طلبد خاطر نشان كرد : پوكی استخوان بیشتر در زنان و در زمان در
دوران یائسگی اتفاق می افتد كه باعث ایجاد شكستگی در اطراف مچ دست، ران و لگن می‌شود. وی گفت : در حال حاضر دستگاه‌هایی كه چگالی استخوان را اندازه گیری می‌كنند میزان تراكم استخوان و یا وجود پوكی استخوان را در فرد می توان مشخص كرد.

مدیر گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به آخرین دستاوردهای پزشكی در این زمینه اشاره كرد و گفت :در حال حاضر پیشرفتهای تكنیكی در جهان عامل مهمی در رشد علم محسوب می شود به ویژه پیشرفتهایی كه در صنعت تولید مفاصل مصنوعی ایجاد شده و ورود دستگاه‌های هوشمند به منظور تشخیص، درمان و جراحی انقلاب عظیمی در علم طب به وجود آورده است .

امامی به كمك دستگاه آندوسكوپی در عمل های جراحی اشاره كرد و یاد آور شد: در حال حاضر در جهان قدرت یك كشور به میزان تحقیقات علمی و مقالات ارایه شده آن وابسته است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha