سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 35226
سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پزشکی از کاهش سهم بخش بهداشت و درمان کشور از 9/7 درصد در سال 89 به 2/6 درصد در سال 90 خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید محد تقی نوربخش در نوزدهمین کنگره انجمن جراحان ارتوپد ایران با اشاره به اینکه تعرفه پزشکی در واقع ارزش گذاری بر روی خدمات پزشکی است اظهارداشت: چالش تعرفه یکی از زخمهای کهنه نظام سلامت کشور بوده و نیازمند یک اصلاح اساسی است.

وی افزود: با توجه به اینکه نگاه به مسئله سلامت در کشور یک نگاه واقعی نیست در نتیجه سرانه ما یک سرانه واقعی نبوده و منابع تخصیصی برای بودجه سلامت کشور منطقی نیست.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه تخصیص منابع به بخش سلامت در کشور یک نوع هزینه محسوب شده که ممکن است ناکارآمد تلقی شود گفت: متاسفانه سهم بخش بهداشت و درمان در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته و از 9/7 درصد در سال 89 به 2/6 در صد در سال 90 رسیده است.

وی ادامه داد: اگر ما به مسئله سلامت به عنوان یک منبع زیرساختی بنگریم و نگاهمان به این حوزه ، نگاه سرمایه گذاری باشد بسیار از مشکلات حل خواهد شود.

عضو هئیت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران در خصوص یکی از اشکالات بودجه سال 90 در حوزه بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: تعرفه بخش بهداشت باید با پیشنهاد وزارت بهدات و معاونت راهبردی با تصویب شورای عالی بیمه سلامت به مجلس شورای اسلامی ابلاغ شود این در حالی است که شورای عالی بیمه سلامت اصلا در سال جاری تشکیل نشده است.

نوزدهمین کنگره انجمن جراحان ارتوپد 25 تا 29 مهرماه در مرکز همایشهای بین المللی رایزن در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha