سلامت نیوز: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت:‌ جمعیت هلال احمر برای قحطی‌زدگان سومالیایی دفترچه‌های ماهانه غذایی و درمانی برای ارائه خدمات برای آنان ایجاد کرده است.

محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: جمعیت هلال احمر ایران تاکنون ۲۰ اردوگاه اسکان اضطراری برای سرپناه ۱۵ هزار قحطی‌زده سومالیایی ایجاد کرده است.

وی افزود: در این راستا نیز بیش از ۱۲۰ هزار نفر از برنامه‌های غذایی و درمانی جمعیت هلال احمر برخوردار هستند به طوری که با ایجاد دفترچه غذایی و درمانی ماهانه این قحطی‌زدگان از خدمات غذایی، بهداشتی و درمانی برخوردار می‌شوند.

* ۱۰ هزار قحطی زده سومالیایی تحت معاینه و درمان

مظفر تصریح کرد: در این راستا روزانه ویزیت؛ معاینه و درمان هلال احمر در سومالی برای قحطی‌زدگان صورت می‌پذیرد و تاکنون نیز ۱۰ هزار نفر تحت معاینه و درمان قرار گرفت است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: تاکنون جمعیت هلال احمر ۶ درمانگاه سیار و یک درمانگاه تخصصی ثابت در مرکز موگادیشو برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای قحطی‌زدگان سومالیایی ایجاد کرده است.

مظفر با اشاره به ارسال دو کشتی ۱۲۰ تنی و ۵ هزار تنی به سومالی که در حال حاضر کشتی نخست (۱۲۰ تنی) شامل مواد غذایی، کنسرو و شیرخشک در یکی از بنادر سومالی پهلو گرفته است، افزود: در این راستا کشتی ۵ هزار تنی جمعیت هلال احمر نیز که از بندرعباس ۵ مهر به مقصد سومالی حرکت کرده است در حال حاضر در راه رسیدن به این کشور قحطی زده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: در این راستا هفته آینده یک تیم از این سازمان برای انعقاد تفاهم‌نامه ساخت بیمارستان، سوله و همچنین ایجاد شرایط دپوی اقلام ارسالی کشورمان به موگادیشو اعزام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha