سلامت نیوز :پژوهشگران علوم پزشكی در دانشگاه ملبورن استرالیا می‌گویند نتایج تحقیقات نشان داده است برای مردان بالای 60 سال ورزش داروی پیشگیری از پوکی استخوان است و برای مردان اثر محافظتی دارد


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پرستاری كشور، استفاده از هورمون‌تراپی در زنان یائسه برای پیشگیری از پوکی استخوان تاکید می‌شود حال آنكه  اطلاع‌رسانی دقیقی در مورد بیماری پوکی استخوان و شیوع رو به افزایش آن در مردان نشده است.
 
مردان نیز همانند زنان مستعد ابتلا به پوکی استخوان هستند و در صورتی که تحرک کافی نداشته باشند و از یک رژیم غذایی مناسب استفاده نکنند به زودی به این بیماری گرفتار می شوند.
 
 نتایج تحقیقات می گوید بررسی‌ها نشان داده است که مصرف مکمل کلسیم و ویتامین D احتمال ابتلا به پوکی استخوان در مردان را کاهش نمی‌دهد.
 
طبق تحقیقات پژوهشگران دانشگاه ملبورن استرالیا، بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان در مردان ورزش است.
 
پژوهشگران ۱۸۰ مرد ۵۹ تا ۷۰ سال را به مدت ۱۸ ماه زیر نظر گرفتند و به یک گروه یک‌گرم در روز مکمل کلسیم، یک گروه ۸۰۰ واحد بین‌الملل روزانه ویتامین D و به یک گروه برنامه ورزشی دادند.
 
به گفته پژوهشگران، مصرف مکمل و قرص بدون ورزش هیچ تاثیری در پیشگیری از پوکی استخوان ندارد. مردان به اندازه کافی کلسیم و ویتامین D دریافت می‌کنند و ورزش بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان در مردان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha