سلامت نیوز: رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از عدم امکان کاهش تراکم زائران در اتاق‌ها خبرداد و گفت:حجاج در انتخاب لباس، باید ضمن رعایت شئونات ملی از لباس‌های نخی و فاقد الیاف مصنوعی استفاده كنند.

سید علی ریاض در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه زائران در مکه و مدینه عموما در هتل‌ها یا ساختمان‌های بزرگ مستقر می‌شوند که از نظر تعداد طبقات، تعداد حجاج، بهداشت و نظافت عمومی، تازگی و قدمت، دوری و نزدیکی به حرم و دیگر مسائل با هم متفاوتند، گفت: زندگی در سفر به صورت دسته جمعی و تغییر در شیوه زندگی نباید موجب استرس افراد شود و توصیه می‌شود حجاج محل اقامت خود را با دیگران مقایسه نكنند.

وی با بیان اینکه متعادل کردن توقعات موجب می‌شود فشارهای ناشی از این موارد به حداقل برسد، افزود: در برخی موارد به هیچ وجه نمی‌توان از تراکم زائر کاست، به گونه‌ای که امکان دارد در یک اتاق چهار تا شش نفر اسکان داده شوند.

ریاض با اشاره به گرمای هوا در عربستان اذعان داشت: شایسته است تهویه در اتاق‌ها همواره برقرار باشد و زائران اگر قصد خروج از اتاق به صورت دسته جمعی را دارند، کولر گازی و پس از بازگشت، پنکه برقی را روشن نگه دارند.

وی با بیان اینکه در استفاده از کولر باید رعایت حال دیگران را كرد متذکر شد: از آنجا که گاهی مشاهده می‌شود تعداد اندکی از زائران ایرانی به دلیل گرمای هوا، شئونات ملی را در انتخاب لباس رعایت نمی‌کنند، توصیه می‌شود از لباس‌های نخی و فاقد الیاف مصنوعی به رنگ‌های سفید یا روشن که از سایر لباس‌ها مناسب‌تر است، استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت رعایت بهداشت در زندگی دسته جمعی متذکر شد: نظافت اتاق‌ها باید توسط زائران انجام گیرد، زیرا این مهم از توان عوامل کاروان خارج و غیرقابل انجام است.

نماینده رییس جمهور در شورای عالی هلال احمر با بیان اینكه متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود تعدادی از زائران وقت خود را تا نیمه‌های شب به زیارت و خرید در بازار سپری می‌کنند و پس از بازگشت، برای هم اتاقی‌های خود ایجاد مزاحمت می‌کنند، گفت: برای جلوگیری از بروز این مشکلات، زائران باید به برنامه‌های خود نظم داده و وقت خواب و استراحت را رعایت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha