در حالی که مدیرعامل مرکز آموزشی و توانبخشی فرزندان معلول کارگری (موسسه خیریه عمل)، در خصوص ادامه فعالیت این مرکز در سال جاری، وعده هایی را داده بود اما پس از گذشت 20 روز، والدین مددجویان از خلف وعده مسئولان این مرکز گلایه داشته و بار دیگر در حیاط این موسسه تجمع کردند.

فرزندان معلول جامعه کارگری همچنان چشم انتظار تحقق وعده‌های مسئولان هستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مرکز آموزشی و توانبخشی فرزندان معلول کارگری که زیر مجموعه موسسه خیریه عمل قرار دارد، در آغاز سال جدید بنا به دلائل عدیده ای از ادامه فعالیت باز ماند و کودکان و نوجوانان معلول که اغلب آنان دارای مشکلات چند معلولیتی (جسمی و ذهنی) هستند، همچنان امیدوارند که مشکلات این مرکز رفع و رجوع شود تا آنان نیز بتوانند همچون دیگر بچه های این کشور، از حق یادگیری برخوردار شوند.

بنابراین گزارش، محمد رضا هدایتی که به عنوان مدیرعامل موسسه خیریه عمل و یکی از اعضای هیات مدیره محسوب می شود، در حدود 20 روز پیش (دوم اردیبهشت 86) و به دنبال وقفه ای که در ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به فرزندان معلول کارگری ایجاد شد، در جمع والدین این فرزندان قول داد که مشکلات این مرکز طی دو سه روز آینده حل شود.

امروز که 20 روز از زمان وعده مدیرعامل می گذارد، والدین فرزندان معلول و پرسنل این مرکز، معتقدند نه تنها مشکلات  رفع نشد، بلکه بر حجمش نیز افزوده شده است اما مدیریت مجموعه همچنان وعده می دهد.

بنابراین گزارش، قطع شدن سرویس ایاب و ذهاب فرزندان معلول که اغلب آنان ساکنان شهرستانهای حومه تهران (اسلامشهر، ورامین، کرج، شهریار) بوده و از طبقات محروم و آسیب پذیر جامعه محسوب می شوند، باعث گردیده که والدین مددجویان توانایی تهیه هزینه سرویس ایاب و ذهاب به منطقه زعفرانیه را نداشته باشند.

این در حالی است که طبق اساسنامه مرکز آموزشی و توانبخشی فرزندان معلول کارگری در سال 1375، تمامی هزینه های ایاب و ذهاب مددجویان و پرسنل بر عهده موسسه است.

یکی از پرسنل مرکز، با اشاره به همان اساسنامه که ارائه خدمات این مرکز را رایگان اعلام کرده است، می گوید: از اواخر سال گذشته ، هیات مدیره تصمیم گرفتند که شهریه هایی را از والدین مددجویان دریافت کنند و این نقض آشکار اساسنامه موسسه خیریه عمل است.

به گفته این کادر آموزشی، شهریه های درخواستی از والدین مددجویان به تناسب ارائه خدمات بوده است که بین 50 تا 200 هزار تومان شناور بوده و با توجه به توان مالی خانواده ها تعیین می شود.

در حالی که خانواده های این معلولان، همگی از قشر کارگر و محروم جامعه هستند که توانایی مالی کافی برای پرداخت شهریه را ندارند.

متاسفانه مشکلات به وجود آمده از سوی مدیریت مرکز آموزشی و توانبخشی فرزندان معلول کارگری (موسسه خیریه عمل) و اختلافاتی که با وزارت کار ایجاد شده است، دست به دست هم داده تا شرایط ادامه فعالیت این مرکز فراهم نباشد و در نتیجه تعدادی از فرزندان معلول جامعه کارگری از حقوق اجتماعی خود محروم بمانند.

شایان ذکر است وزارت کار تمامی هزینه های این مرکز را از بدو تاسیس در 1375 تا قبل از دولت نهم تامین می‌کرده است.

به هر حال اعتراض و تجمع دوباره خانواده های فرزندان معلول و پرسنل مرکز آموزشی و توانبخشی فرزندان معلول کارگری (موسسه خیریه عمل)، امروز در حالی صورت گرفت که مدیرعامل موسسه در محل این مرکز حاضر نبود تا پاسخگوی وعده های خود باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha