سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سن امید به زندگی از ابتدای انقلاب تا کنون حدود ۲۰ سال افزایش پیدا کرده بود قبل از انقلاب سن امید به زندگی در مردان ۳ سال بیشتر از زنان بود. اما اکنون سن امید به زندگی زنان ۳ سال بیشتر از مردان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ حسن امامی‌رضوی صبح امروز در مراسم کشوری مرگ مادری و علل آن در کشور با حضور وزیر بهداشت و 180 فارغ‌التحصیل زنان برگزار شد اظهار داشت: ما در هر سال شاهد این هستیم که فارغ‌التحصیلانی در رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی برای خدمت‌رسانی به مردم مشغول به کار می‌شوند.

وی افزود: بحث‌هایی متفاوتی حول و حوش جامعه زنان ما مطرح است.
امروز 180 نفر از متخصصان زنان در این رشته فارغ‌التحصیل شده که زحمات زیادی در این راه کشیده‌اند. تلاش‌هایی که از ابتدای دبستان تا دانشکده پزشکی در انتخاب رشته تخصصی همه در راستای حفظ و ارتقای پزشکی زنان است. که محوریت جامعه اسلامی را برعهده دارد.

امامی‌رضوی افزود: زن محور و ستون خانواده است که براساس آن سلامت خانواده و جامعه تأمین می‌شود. ما در طول سی و چند سال پس از انقلاب دستاوردهای مهمی را در مورد سلامت زنان به دست آوردیم. که در سایه تلاش مسئولان و همکاران و تمام نظام سلامت بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه شاخص‌های سلامتی رشد و توسعه قابل توجهی داشته افزود: مرگ و میر مادران باردار از اعداد خیلی بالا به زیر ۲۴ در یکصد هزار تولد زنده و در جایی گفته می‌شود امسال به حدود ۲۲ در یکصد هزار تولد زنده رسیده است.

امامی رضوی گفت:‌افزایش سواد خانم‌های جامعه کاهش مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال و نوزاد زیر یک ماه همه تنها با تلاش وزارت بهداشت مانند کارهایی مثل واکسیناسیون و مراقبت‌های دوران بارداری اتفاق نیفتاده بلکه تلاش‌های دست‌اندرکاران سلامت هم که مستقیم در بخش سلامت فعال نیستند مانند آموزش سلامت به مردم نیز موثر بوده است.

وی گفت: در اول انقلاب سن امید به زندگی 52 سال بوده و الان به 74 رسیده است. در آن سال‌ها امید به زندگی در مردان ۳ سال بیشتر بوده ولی اکنون در زنان 3 سال بیشتر است. یعنی مردان 71 سال و زنان 74 سال.

امامی‌رضوی اضافه کرد: شاخص افزایش سطح سواد ورودی‌های دانشگاه‌های ما است چرا که بیش از 65 درصد ورودی‌های دانشگاه های ما را زنان تشکیل می‌دهند که باید با تلاش‌های بیشتری تکمیل شود و آن هم در دستان جامعه فرهیخته ما است.

وی اضافه کرد: در رشته زنان حیطه‌های پیشگیری‌ و مراقبت بیش از سایر رشته‌ها است. اگر چه بیشترین فعالیت متخصصان زنان در دوران بارداری خلاصه می‌شود ولی همه این تلاش‌ها در بزرگسالی افراد خود را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha