سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 35248
سلامت نیوز: مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تمام مدارس متوسطه از وجود مشاور بهره‌مند هستند گفت: بیش از دو سوم مدارس راهنمایی دارای مشاور هستند.

حسن فرازنده خالدی در گفت‌وگو با برنا درباره حضور مشاوران در مدارس اظهار داشت: تمام مدارس دوره متوسطه از وجود مشاور بهره‌مند هستند و همچنین بیش از دو سوم مدارس راهنمایی دارای مشاور هستند.

وی ادامه داد: همچنین در برخی استان‌ها که آمار مشاوران بیش از تعداد مدارس راهنمایی و متوسطه بوده است مجوز صادر شد که تعدادی از مشاوران را به مدارس ابتدایی اعزام کنند.

وی با بیان اینکه تمام مشاوران آموزش‌ها و تکنیک‌های لازم را گذرانده اند تصریح کرد: مشاوران مدارس باید گونه ای باشند که دانش آموزان به خوبی با آنها ارتباط برقرار کنند و شکلات خود را برا آنها بازگو کنند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اجرای طرح «همیار مشاور» در مدارس راهنمایی و دبیرستان اظهارداشت: در این طرح دانش‌آموزانی که فارغ از اختلالات روحی و روانی هستند و همچنین در برقراری ارتباط توانمند هستند به عنوان همیار مشاور استفاده می کنیم چرا که برخی دانش‌آموزان حرف‌های دانش‌آموزان هم سن خود بیشتر پذیرا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha