سلامت نیوز: رئیس مرکز ترک اعتیاد تهران گفت: انگیزه مهمترین عامل ترک اعتیاد به شیشه است و خانواده‌ها باید در نظر داشته باشند انگیزه با زور ایجاد نمی‌شود حتی دیده شده افرادی که با زور، درگیری و استرس‌ها و اضطراب‌ها وارد درمان شده‌اند جواب نداده است.

محمد اسماعیل علیپور، در گفت‌وگو با فارس اظهارر داشت: درخصوص مصرف شیشه باید در نظر داشت پیشگیری مهمترین موضوع است که عوارض زیادی ایجاد می‌کند و مشکلات رفتاری به وجود می‌آورد.

وی افزود: وقتی کسی گرفتار اعتیاد به شیشه می‌شود باید در نظر داشته باشد که در حال حاضر هیچ درمان دارویی شناخته شده برای آن وجود ندارد و همچنین درمان کنترل کننده دارویی نیز هیچ جا نیست.

علیپور تصریح کرد: تنها روش‌های درمانی برای شیشه روش‌های درمان شناختی و رفتاری به صورت توأمان است که یکی از آنها وجود انگیزه در فرد بیمار است تا بیمار انگیزه حضور در جلسات و فعالیت در آنها را داشته باشد.

وی گفت: وجود انگیزه درونی اهمیت بالایی دارد اما خانواده‌ها باید در نظر داشته باشند انگیزه با زور ایجاد نمی‌شود حتی دیده شده افرادی که به زور، درگیری و با استرس‌ها و اضطراب‌ها وارد درمان شده‌اند جواب نداده است.

رئیس مرکز اعتیاد تهران گفت: با بستن دست‌وپای معتاد هیچکس به سمت ترک آن ترغیب نمی‌شود و در این زمینه مصاحبه انگیزشی وجود دارد که روند درمان را تسریع می‌بخشد.

وی افزود: در ایجاد انگیزه برای فرد معتاد، خانواده نقش مهمی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha