سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 35257

متخصصان تغذیه و سلامت در یك مطالعه جالب و كم نظیر تاكید كردند كه پس از كشف آسپیرین از درخت بید در سال 1829 میلادی، این بار شناسایی تاثیرمعجزه آسای عصاره میوه انار، بزرگترین دستاورد دانش پزشكی محسوب می‌شود.

سلامت نیوز: متخصصان تغذیه و سلامت در یك مطالعه جالب و كم نظیر تاكید كردند كه پس از كشف آسپیرین از درخت بید در سال 1829 میلادی، این بار شناسایی تاثیرمعجزه آسای عصاره میوه انار، بزرگترین دستاورد دانش پزشكی محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان این ماده را آچار فرانسه طب دارویی طبیعی نامیده‌اند چرا كه مزایای درمانی بسیاری دارد. خواص این عصاره شامل بهبود سلامت قلبی، پایین آوردن فشار خون، درمان التهاب، كاهش خطر ابتلا به سرطان‌ها و درعین حال، مقابله با مشكلات جنسی است.

این متخصصان برای اولین بار توانسته‌اند عصاره جدید بسیار باارزشی را از تمام قسمت‌های میوه انار شامل دانه‌ها، پوست و مغز این میوه بدست بیاورند. عصاره میوه انار حاوی غلظت بالایی از نوعی ماده مغذی گیاهی موسوم به «پونیكالاگین» است كه فقط منحصر به میوه انار است. این ماده در پوست، دانه‌ها و حتی پوسته زردرنگ و نازكی كه دانه‌های انار در برمی‌گیرد و اغلب آن را دور می‌ریزیم، موجود است.

به گزارش روزنامه دیلی اكسپرس، این ماده یك سوپر آنتی اكسیدان است كه از چندی پیش تحت نام تجاری «پومگریت پیورپلاس» در انگلیس عرضه آن آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha