سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 35263
سلامت نیوز: وزیر آموزش و پرورش برنامه ها و سیاستهای کلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور را جهت اجرا و انسجام بخشیدن به نحوه فعالیت ادارات آموزش و پرورش استثنایی به مدیران کل استانها ابلاغ کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، این دستورالعمل رؤسای ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌ها را موظف کرده است تا با نگاهی ویژه تمامی امور آموزشی و پرورشی مدارس استثنایی محل خدمت خود را به کمک رؤسای آموزش و پرورش استثنایی مدیریت کرده و زمینه‌های رشد منطقی و توسعه متوازن دوره‌های مورد نیاز را فراهم کنند.
 همچنین تعمیر و نوسازی، مقاوم‌سازی، ایجاد فضاهای پرورشی و ورزشی و به‌روز رسانی تجهیزات توان‌بخشی و کمک‌آموزشی مراکز استثنایی مهم تلقی شده و به عنوان اولویت‌های اجرایی ادارات کل مورد تأکید قرار گرفته است.
 
در بخش دیگر این منشور بهره‌مندی دانش‌آموزان استثنایی از تمامی برنامه‌ها و خدمات آموزشی و پرورشی درون و برون استانی، گسترش کمی و کیفی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و اجرای بهینه آن، تأمین فضا، تجهیزات و نیروی انسانی مراکز آموزشی و توان‌بخشی دولتی ویژه اختلالات یادگیری، توجه ویژه به آموزش فراگیر به عنوان یک رویکرد مهم و در نهایت توسعه آموزش‌های پیش‌حرفه‌ای از جمله برنامه‌های اصلی برنامه‌های ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها برشمرده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha