یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 35271

خاكشیر علاوه بر رفع عطش، خواص دیگری نیز دارد كه از میان آن‌ها به رفع جوش‌های پوستی، تقویت معده، كمك به اضافه‌وزن( همه مشكلاتی كه یك دختر جوان لاغر ممكن است با آن روبرو باشد) می‌توان اشاره كرد.

سلامت نیوز: خاكشیر علاوه بر رفع عطش، خواص دیگری نیز دارد كه از میان آن‌ها به رفع جوش‌های پوستی، تقویت معده، كمك به اضافه‌وزن( همه مشكلاتی كه یك دختر جوان لاغر ممكن است با آن روبرو باشد) می‌توان اشاره كرد.

بعضی از مردم با خاصیت خنك‌كنندگی، ضدعطش و صفرابر خاكشیر آشنا هستند و به همین دلیل آن را در فصل تابستان در برنامه‌های غذایی خود می‌گنجانند یا در روزهای گرم تابستان از شربت خاكشیر و تركیب آن با عرق‌های گیاهی مثل شاه‌تره برای پذیرایی از مهمانان‌شان استفاده می‌كنند اما خاكشیر علاوه بر این، خواص دیگری نیز دارد كه از میان آن‌ها به رفع جوش‌های پوستی، تقویت معده، كمك به اضافه‌وزن( همه مشكلاتی كه یك دختر جوان لاغر ممكن است با آن روبرو باشد) می‌توان اشاره كرد.

دفع سنگ كلیه

درمانگران، مصرف مخلوطی از خاكشیر و ترنجبین برای درمان سنگ كلیه در افرادی كه به این بیماری مبتلا هستند یا كلیه آن‌ها استعداد سنگ‌سازی‌ را دارد، توصیه می‌كنند. برای تهیه این نسخه خانگی كافی است 3 قاشق غذاخوری ترنجبین را در یك لیوان آب به‌مدت 5 ساعت خیسانده و پس از این مدت آن را صاف كنید. سپس ترنجبین صاف كرده را با 2 قاشق غذاخوری مخلوط كرده و آن را میل كنید. نوشیدن این مخلوط به‌صورت روزانه به دفع سنگ كلیه كمك می‌كند. علاوه بر این افرادی كه دچار بوی بد دهان به‌دلیل عفونت و مشكلات بلغمی هستند نیز می‌توانند از این نسخه استفاده كنند.

با جوش صورت وداع كنید

 مخلوط 2 قاشق غذاخوری خاكشیر با عرق شاه‌تره، عرق كاسنی و عرق بیدمشك تركیب خوبی برای درمان جوش‌های صورت است. برای استفاده از این مخلوط كافی است یك استكان از هر یك از عرق‌های گیاهی شاه‌تره، بیدمشك وكاسنی را با هم مخلوط كرده و آن را با 2 قاشق غذاخوری خاكشیر تركیب كنید. نوشیدن این تركیب علاوه بر آن‌كه جوش‌های صورت را درمان می‌كند برای افرادی كه دچار گرفتگی صدا هستند نیز موثر است. مدت درمان با این نسخه دست كم 3 هفته است و پس از این مدت نتایج بهبود به مرور در چهره بیمار نمایان می‌شود.

اگر دوست دارید وزن اضافه كنید

 افراد لاغر و كسانی كه تمایل دارند وزن خود را بالا ببرند، می‌توانند از این نسخه استفاده كنند. این گروه اگر خاكشیر را با شیر میل كنند می‌توانند با نوشیدن این خاكشیر صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود كمك كنند. به اعتقاد درمانگران، درصورتی كه شیر تازه و طبیعی باشد میزان تاثیرگذاری این نسخه بیشتر می‌شود. بنابراین افرادی كه به شیر طبیعی دسترسی دارند بهتر است از شیر طبیعی و روستایی استفاده كنند.

اسهال را درمان كنید

 ابتلا به اسهال در فصل تابستان یكی از اختلالاتی است كه در كودكان بسیار شایع است. درمانگران طب سنتی ایران برای درمان این مشكل، دارویی را تجویز می‌كنند كه در تمامی خانه‌ها امكان تهیه و مصرف آن وجود دارد. برای تهیه این دارو كافی است خاكشیر را بو داده و آن را با آب و عسل مخلوط كنید و به بیمار بدهید. این تركیب را متناسب با سن بیمار، هر 2 ساعت یك بار برای او تجویز می‌كنند. میزان مصرف این مخلوط از یك قاشق غذاخوری تا یك سوم استكان برای خردسالان تجویز شده است.

 بهبود لك‌ها با خاكشیر

برای از بین بردن لك‌های پوست به‌ویژه صورت یكی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاكشیر و ترنجبین است. افرادی كه از این تركیب به‌صورت روزانه و مستمر به‌مدت 3 هفته استفاده كنند بعد از مدتی با روشنی پوست و از بین رفتن لك‌های صورت و پوست‌شان روبه‌رو می‌شوند. برای تهیه این تركیب نیز لازم است ترنجبین را 5 ساعت در آب بخیسانید و صاف شده آن را با 2 قاشق خاكشیر مخلوط كرده و میل كنید.

اگر دل ضعفه می‌گیرید، خاك‌شیرو عسل بخورید

 برخی از افراد هستند كه در طول روز دچار دل ضعفه می‌شوند. این دل‌ضعفه ممكن است در طول روزهای گرم تابستان یا در ایام ماه رمضان به سراغ افراد مختلف بیاید. برای پیشگیری از بروز این دل‌ضعفه كافی است، خاكشیر و آب عسل را با هم تركیب كرده و میل كنید. برای تهیه آب عسل باید یك لیتر آب و یك كیلو عسل را با هم بجوشانید. بعد از مدتی كه این تركیب جوشید كفی روی آن تشكیل می‌شود كه باید از دیگر مواد موجود در ظرف جدا شود. مابقی مواد همان تركیبی است كه برای بهبود دل‌ضعفه و پیشگیری از بروز آن مصرف می‌شود. اگر چه عسل با حرارت، برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی خود را از دست می‌دهد اما در عین حال مواد مفیدی در آن باقی می‌ماند كه برای درمان دل‌ضعفه بسیار مناسب است.
منبع: برترینها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha