سلامت نیوز: رییس سازمان غذا و دارو گفت: مواد آرایشی، بهداشتی و حتی غذایی كه از كشورهای مختلف به ایران وارد می شود، فقط با داشتن نشان سازمان غذا و دارو برای استفاده معتبر است.  
   
 احمد شیبانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نشان سازمان غذا و دارو به شكل یك سیب سبز است و علامت استاندارد داخل آن گنجانده شده است.

وی گفت: همه محصولات آرایشی، بهداشتی و غذایی وارداتی فقط با داشتن پروانه، شماره بهداشتی و مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو می تواند در بازار كشور عرضه شود.

شیبانی ادامه داد: مردم در هنگام برخورد با این نوع محصولات، پس از مشاهده بسته بندی كامل و استاندارد و برچسب های سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، آن را خریداری كنند.

شیبانی تاكید كرد وجود این نشانه ها برای جلوگیری از ورود مواد غذایی و فرآورده های قاچاق در كشور بسیار موثر است.

وی در مورد وضعیت مواد آرایشی و بهداشتی تولید داخل نیز گفت: هر كارخانه تولید كننده مواد آرایشی، بهداشتی و غذایی در كشور دارای یك مسوول فنی به نمایندگی از سازمان غذا و دارو است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ادامه داد: این مسوول فنی در داخل كمیسیون قانونی این سازمان تعیین صلاحیت شده و در كنار آزمایشگاه های تولید كننده در هر كارخانه به طور دائم حضور دارد و تایید نهایی محصول نیز با مسوول فنی است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha