سلامت نیوز: در رژیم غذایی نوجوانان تا حد امکان از غذاهای فست فوت استفاده نشود.

به گزارش سلامت نیوز، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان ضمن بیان این مطلب گفت: نوجوانان در این سنین بیش از دوره های دیگر زندگی به مواد مغذی نیاز دارند و غذاهای فست فوت دارای کمترین مواد مواد مغذی به ویژه کلسیم است.

کریم پرستویی بر لزوم مصرف همه گروه های غذایی در رژیم روزانه تأکید کرد و گفت: این گروه های غذایی شامل نان و غلات، میوه جات، سبزی و لبنیات، گوشت و چربی ها و روغن ها است.

وی در ادامه توصیه کرد: به طور کلی در روز باید 6 تا 11 واحد از نان و غلات، 2 تا 3 واحد لبنیات، 2 تا 3 واحد گوشت، 3 تا 5 واحد سبزی و 2 تا 4 واحد از میوه ها استفاده شود.

وی ضمن تاکید بر مصرف ماهی و سویا به میزان دو بار در هفته گفت: افراد باید تا آنجایی که می توانند مصرف روغن و چربی ها را کاهش دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: افراد علاوه بر رعایت رژیم غذایی مناسب، باید حداقل 3 نوبت در شبانه روز پیاده روی داشته باشند و هر نوبت پیاده روی 10 دقیقه طول بکشد.

به گفته وی، شهروندان باید از منابع امگا 3 شامل ماهی، گردو، روغن کانولا، روغن بذر کتان و روغن سویا بیشتر استفاده کنند زیرا این منابع عامل اساسی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های صعب العلاج از جمله سرطان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha