سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری با انتقاد از نادیده گرفتن جایگاه پرستاری در آیین نامه اجرایی بیمارستانهای هیئت امنایی، گفت: وزیر بهداشت آئین‌نامه فعلی پر از اشکال را ابطال کند و همان آیین نامه توافق شده سال گذشته را ابلاغ کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، احمد نجاتیان اظهار داشت: از یک سال قبل توافق شده بود که نقایص آیین نامه بیمارستانهای هیئت امنایی توسط کمیته ای متشکل از نمایندگان مجلس، سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت برطرف شود که این اقدام پرستاران را خوشحال کرد که وزارت بهداشت به جایگاه موثر پرستاری در این زمینه توجه کرده است اما علی رغم تمام توافقات صورت گرفته در عمل اتفاق خاصی نیفتاده است و مشکلات آن آیین نامه به قوت خود باقی است.

وی با بیان اینکه دوگانگی در رفتار و عمل مسئولان وزارت بهداشت پرستاران را نگران کرده است، افزود: از آنجا که همواره وزارت بهداشت دیدگاههای مثبت خود نسبت به حرفه پرستاری را مطرح کرده و بر تقویت جایگاه پرستاری در جامعه تاکید دارد امیدوار بودیم در این بحث نیز جایگاه نماینده‌ پرستاران بیمارستان در هیئت امنای بیمارستان را لحاظ کند.
 
نجاتیان تاکید کرد: بررسیها نشان می دهد تعریف و تعیین جایگاه پرستاران در هیئت امنایی کردن بیمارستانها در سایر کشورهای جهان مرسوم است بنابراین ما نیز از حضور نماینده قشر عظیم و ذی نفع پرستاری در هیئت امنای بیمارستانها ناگزیر هستیم.
 
وی تصریح کرد: پرسشی که امروز جامعه پرستاری به طور مرتب با هیئت مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور مطرح کرده و خواهان پاسخگویی است این است که با ترکیب چیده شده فعلی، جایگاه پرستاری درسیستم هیئت امنایی کردن بیمارستان ها که به نوعی طرح خودگردانی بیمارستان ها محسوب می شود، کجاست.
 
نجاتیان با اشاره به واکنش اخیر وزیر بهداشت درباره برخورداری پرستاران از احترام و جایگاه ویژه در بیمارستانهای هیئت امنایی، اظهار کرد: با وجود شناختی که جامعه پرستاری از همراهی های وزیر بهداشت در موارد مختلف داشته است به نظر می رسد بهتر است خانم دکتر وحید دستجردی آئین‌نامه فعلی پر از اشکال را ابطال کند و همان آیین نامه توافق شده یک سال پیش را ابلاغ کند.
 
وی درباره اجرای قانون ارتقای بهره وری در سراسر کشور گفت: برخی دانشگاهها تفسیرهایی از قانون کاهش ساعت کار پرستاران دارند که از وزارت بهداشت انتظار داریم همان گونه که همواره حامی پرستاران بوده با دانشگاه های متخلف در اجرای قانون ارتقای بهره وری برخورد کند تا هم جامعه پرستاری در خدمت رسانی به مردم دچار چالش نشود و هم با گذشت زمان سلایق شخصی جای بندهای قانون را نگیرد.
 
عضو شورای عالی نظام پرستاری افزود: روسای هیئت مدیره های نظام پرستاری از شورای عالی و سازمان نظام پرستاری می خواهند که تکلیف جایگاه پرستاری در هیئت امنای بیمارستان ها را مشخص کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha