چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 35297
سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که فصل پاییز شرایطی شبیه فصل بهار دارد و در این زمان از سال نیز به دلیل علف های هرز، برخی درختان خاص و گل دهی برخی گیاهان سیستم تنفسی تحریک می شود، اظهار داشت: آلودگی های که در منزل موجود است مانند مو، پشم  و پر نیز می تواند در ایجاد آلرژی موثر باشد.

دکتر رضا فرید حسینی افزود: موجودات ریز از جمله سوسک، هیره و حیوانات خانگی همچون سگ و گربه نیز می توانند درایجاد و یا تشدید آلرژی موثر باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به دیگر عوامل محیطی تشدید کننده حساسیت،  افزود: آلودگی هوا به شدت بر روی ایجاد و تشدید آلرژی موثر است، آلودگی هوا، بینی، نای و تمامی اجرای دستگاه تنفسی را درگیر می کند.

وی گفت:  حساسیت می تواند در چشم به صورت قرمزی و تورم اطراف آن، در بینی به صورت عطسه، ترشحات، خارش و گرفتگی شدید بینی و در ریه به شکل سرفه های مزمن و شبانه، خس خس یا تنگی نفس و در نهایت آسم ظاهر شود.

مدیر گروه ایمونولوژی و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: آلرژی همچنین می تواند به صورت مشکلات پوستی، کهیر، خارش و تورم شدید در فرد ایجاد شود.

دکتر رضا فرید حسینی گفت: مبتلایان به آلرژی های فصلی می توانند با مصرف داروهای آنتی هیستامین یا ضد احتقان احساس بهتری داشته باشند و آنتی هیستامین پاسخ های التهابی بدن را کاهش داده و ضد احتقان ها نیز میزان گرفتگی و تراکم را کم می کنند.

وی اظهار داشت: افراد برای تقویت سیستم ایمنی بدن می توانند از غذاهای حاوی ویتامین E  مثل جوانه ها و دانه های روغنی، همچنین گوشت ها، غذاهای حاوی ویتامین C از جمله مرکبات و پروتئین ها نقش دارند، استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha