سلامت نیوز: پژوهشگران آمریکایی کشف کردند که نوزادان نارس با توجه به وزن کم خود 5برابر بیشتر از سایر نوزادان در معرض ابتلا به بیماری اوتیسم هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، اوتیسم، یک اختلال رشد است که در 3 سال اول زندگی ظاهر می شود. این بیماری با تاثیر بر روی مغز کودک، رفتارهای اجتماعی و مهارت ارتباط برقرار کردن را مختل می کند.

پایگاه آمریکایی «یوریک الیرت» آمریکا نوشت: پژوهشگران متخصص در بیماری اوتیسم در دانشگاه پنسلوانیا ارتباطی را بین کاهش وزن هنگام تولد و تشخیص درد و رنج بیماری اوتیسم پیدا کردند.
 
این پژوهشگران گفتند: کودکان نارس 5 برابر بیشتر از نوزادان با وزن طبیعی در معرض دچار شدن به درد و رنج اوتیسم هستند.

بر پایه این گزارش، پژوهشگران در طول 21 سال، نوزادان از جمله نوزادان 450 گرمی به هنگام تولد را تحت بررسی قرار دادند.
 
جنیفر پنتو مارتن، تهیه کننده اصلی این پژوهش گفت: افزایش فرصت نجات نوزادان کم وزن به علت تولد زودرس چالش های بهداشتی روز افزونی را ایجاد کرده است و تحقیقات جدید نشان می دهد که کاهش وزن هنگام تولد نوزادان ممکن است فاکتور خطرناکی درخصوص درد و رنج ناشی از ناآرامی های اوتیسم باشد.

وی افزود: مشکلات ادراکی کودکان ممکن است باعث مخفی شدن اوتیسم شود لذا اگر شک کند و تردیدی ایجاد شد، خانواده باید درخواست ارزیابی وضعیت کودک در سریعترین زمان ممکن را بدهد زیرا زود وارد عمل شدن باعث می شود که نتیجه بهتری به دست آید و این کودکان را می توان در مدرسه و خانه کمک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha