سلامت نیوز :سرپرستار بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان شریعتی گفت: مهمترین نقش پرستاران بخش پیوند پس از تشخیص بیماری سرطان « آموزش به بیمار » است.

 اشرف السادات موسوی اظهار کرد: پرستاران بخش پیوند پس از آشنایی با سیستم کپینگ (هماهنگ شدن با بیماران و خانواده های آنان) افراد مبتلا را بشناسد و بیمار را هماهنگ کند که این متفاوت از بحث همدردی است.

وی ادامه داد: در این سیستم در مراحل چندگانه بیماری را برای فرد شرح می دهد بسیاری از افراد در مرحله نخست ابتلای خود به بیماری صعب العلاج را انکار می کنند و حاضر به پذیرفتن آن نیستند اما پس از مدتی بیماری را می پذیرند.

سرپرستار بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان شریعتی گفت: مهمترین کمک به بیمار از زمان تشخیص تا زمان آغاز پروسه درمان اجرای سیستم Copying و ارائه آموزش های لازم به بیمار است.

موسوی افزود: پس از آماده سازی بیمار و خانواده اش باید آموزش های لازم برای درک بهتر شرایط و آشنایی با کادر درمان فراهم شود تا برای ورود به بخش پیوند و درمان آماده شود سپس باید نحوه پیوند به بیمار شرح داده شود.

وی ادامه داد: آماده سازی بیمار از چند جهت حایز اهمیت است که از آن جمله درمان، سایکولوژی و روانی است پرستار پس از آموزش درباره روند درمان باید بیمار را با عوارض پس از پیوند آشنا کند. از این رو از مهمترین وظایف پرستاران بخش پیوند آموزش و ارائه سیستم کپینگ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha