تولید و مصرف این محصول بین 20 تا 30 درصد در سطح كشور كاهش یافته است/در حال حاضر باقی مانده طلب کارخانجات صنایع لبنی از دولت حدود ۱۴۰ میلیارد تومان است که باوجود وعده‌های مکرر تاکنون این بدهی پرداخت نشده است.

برخی سازمان‌های دولتی مدیران واحدهای لبنی را ممنوع الخروج کردند
سلامت نیوز :تولید و مصرف این محصول بین 20 تا 30 درصد در سطح كشور كاهش یافته است/در حال حاضر باقی مانده طلب کارخانجات صنایع لبنی از دولت حدود ۱۴۰ میلیارد تومان است که باوجود وعده‌های مکرر تاکنون این بدهی پرداخت نشده است.


عضو هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های صنایع لبنی کشورگفت: برخی سازمان های دولتی مدیران تعدادی از واحدهای صنایع لبنی را در راستای دریافت بدهی‌های خود ممنوع الخروج کرده‌اند.

مجید علیداد در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص باقیمانده مطالبات فعالان این حوزه از دولت افزود: در حال حاضر باقی مانده طلب کارخانجات صنایع لبنی از دولت حدود ۱۴۰ میلیارد تومان است که باوجود وعده‌های مکرر تاکنون این بدهی پرداخت نشده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای میان این اتحادیه با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت پرداخت مطالبات اظهارداشت: هفته گذشته جلسه‌ای برگزار کردیم که در آنجا مطرح شد مبلغ ۱۰۸ میلیارد تومان از محل فروش اموال وزارتخانه تامین شده که قرار بود این رقم بابت بدهی کارخانجات صنایع لبنی پرداخت شود. اما وزیر با پرداخت این مبلغ به دلیل تامین آن از محل فروش اموال بخش معدن موافقت نکرد.

علیداد با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر گروهی از صاحبان صنایع لبنی در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مجددا جلوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کردند، گفت: میزان مطالبات در دست دولت، برای واحدهای کوچک صنایع لبنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این ارقام مطالبات در واقع برابر با سرمایه در گردش این واحد‌ها است، بنابراین عدم پرداخت آن‌ها میزان نقدینگی کارخانجات را تحت الشعاع قرار داده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در حالی که واحدهای تولیدی به واسطه عدم تعهد دولت در پرداخت مطالبات با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، بانک‌ها برای بازپرداخت وام‌های خود به واحدهای صنایع لبنی فشار می‌آورند. حتی متاسفانه برخی از سازمان‌های دولتی نیز برای دریافت بدهی‌های خود از کارخانجات اقدام به ممنوع الخروج کردن مدیران این واحدهای تولیدی کرده‌اند که این برخورد به هیچ عنوان درست نیست.

کاهش ۳۰ درصدی مصرف شیر پس از حذف یارانه آن

عضو هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های صنایع لبنی در خصوص افزایش قیمت شیر پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: مسئله‌ای که پس از افزایش نرخ شیر خام طی ماه‌های اخیر رخ داد، کاهش تولید شیر در کارخانجات و کاهش مصرف این محصول در کشور بوده است.

به گفته وی، پس از حذف یارانه شیر، تولید و مصرف این محصول بین ۲۰ تا ۳۰ درصد در سطح کشور کاهش یافته است. این مسئله در بلند مدت تبعات منفی زیادی در حوزه اقتصادی و اجتماعی به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مصرف سرانه شیر در ایران به طور متوسط حدود ۸۰ کیلوگرم است که این میزان نسبت به میانگین سرانه جهانی کمتر از نصف است. می‌توان انتظار داشت با ادامه روند کنونی میزان مصرف سرانه شیر در ایران باز هم کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha