چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 35312
سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: میزان زایمان زودرس در مقایسه با گذشته افزایش یافته و یكی از دلایل این موضوع، افزایش سزارین است.

دكتر عبدالمجید باور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: عوامل مختلفی ممكن است موجب وقوع زایمان زودرس شوند. مقایسه تعداد موارد وقوع زایمان زودرس با آن ‌چه در گذشته بوده نشان می‌دهد در این زمینه سیر صعودی داشته‌ایم.

وی افزود: نارسایی دهانه رحم، رحم‌های غیرطبیعی، فشار خون بالا، چند قلویی، تومورهای رحم مانند فیبروم و استرس زیاد همیشه از عواملی بوده‌اند كه موجب زایمان زودرس می‌شوند؛ با این وجود گرایش زنان به انجام سزارین و كاهش آمار زایمان‌های طبیعی موجب شده تعداد موارد زایمان‌های زودرس در مقایسه با گذشته افزایش یابد.

باور با اشاره به این‌كه برخی زنان خود تصمیم می‌گیرند كه زودتر از موعد، سزارین كنند، تصریح كرد: برخی مواقع به دلایلی مانند فراموشی زمان زایمان و یا وقوع اشتباه در انجام سونوگرافی، سزارین پیش از موعد انجام می‌شود. زایمان زودرس مشكل خاصی برای زنان ایجاد نمی‌كند، با این وجود ‌نوزادی كه متولد می‌شود معمولا با مشكلات تنفسی مواجه است به همین دلیل باید در دستگاه قرار گیرد، زیرا دوره رشدش كامل نشده است.

این متخصص زنان و زایمان خاطرنشان كرد: نوزادی كه پیش از موعد متولد می‌شود و درون دستگاه قرار می‌گیرد به دلیل این‌ كه در معرض اكسیژن قرار دارد ممكن است در آینده با مشكلاتی مانند بیماری‌های چشمی و یا عقب‌ماندگی ذهنی مواجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha