چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 35315
سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: افزایش حقوق کارکنان غیر هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی از جمله پرستاران مانند کارکنان دانشگاههای وزارت علوم در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصویب شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر حسینعلی شهریاری افزود: افزایش 35 درصدی حقوق و مزایای ثابت کارکنان غیر هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی از جمله پرستاران با پیگیری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ابتدا یک فوریت آن در صحن علنی مجلس تصویب شد و بعد اصل آن در کمیسیون بهداشت و درمان به عنوان کمیسیون اصلی تصویب شد و با 50 امضا برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس رفت.

وی ادامه داد: بعد از آنکه وزارت علوم بر اساس مصوبه هیئت امنایی شدن دانشگاهها معادل 35 درصد به حقوق و مزایای ثابت به حقوق کارکنان غیر هیئت علمی خود اضافه کرد که تقریباً معادل 200 هزار تومان در ماه است شکایات زیادی داشتیم که این افزایش حقوق چرا شامل کارکنان غیر هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی نشده و این کارکنان این مصوبه را تبعیض آمیز می دانستند.
 
شهریاری افزود: این اقدام چالشهای زیادی را در حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرد و این کارکنان نسبت به  این سیاست یک بام و دو هوا احساس خوبی نداشتند و احساس می کردند که حق آنها داده نشده است.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به همین علت و برای رفع این تبعیض طرحی را به مجلس پیشنهاد دادیم که یک فوریت آن نیز با حمایت نمایندگان مجلس تصویب شد و اکنون با تصویب آن در کمیسیون بهداشت به زودی شاهد تصویب نهایی آن در مجلس خواهیم بود و بر این اساس به زودی  کارکنان غیر هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی و ستادی وزارت بهداشت شاهد افزایش حدود 200 هزار تومانی حقوق و مزایا خواهند بود.
 
شهریاری درباره اعتراض جامعه پرستاری نسبت به آیین نامه بیمارستانهای هیئت امنایی که در آن پرستاران به عنوان اعضای هیئت امنا حذف شده اند، افزود: این آیین نامه هنوز به کمیسیون بهداشت و درمان جلس ارائه نشده و کمیسیون بهداشت و درمان از آن اطلاعی ندارد البته معمولا اعضای هیئت امنای بیمارستان به صورت صنفی انتخاب نمی شوند بلکه به توانایی های اجرایی افراد توجه می شود اما اگر چنین موضوعی به این شکل باشد در کمیسیون بهداشت مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.
 
وی همچنین از روند کند اجرای قانون ارتقای بهره وری و کاهش ساعت کاری پرستاران در دانشگاههای علوم پزشکی انتقاد کرد و گفت: متأسفانه به دلایل مختلف در بسیاری از دانشگاههای علوم پزشکی به اندازه کافی به اجرای این قانون توجه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha