چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 35317
سلامت نیوز: حدود 90 درصد افرادی كه به كمردرد مبتلا می‌شوند، پس از سه ماه بهبود می‌یابند، با این وجود پنج تا 10 درصد افراد به كمردرد مزمن دچار می‌شوند.

 به گزارش سلامت نیوز، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، یاد آورشد كه پیشگیری از كمردرد بسیار آسان‌تر از درمان این عارضه است.

وی یكی از راه‌های پیشگیری از این بیماری را، رعایت اصول آسان‌كاری اعلام کرد و گفت: شیوه نامناسب زندگی و بی‌توجهی به اصول نشستن صحیح و كم‌تحركی موجب فراهم شدن شرایط برای ابتلا به بیماری‌های ستون فقرات می‌شود و باید به این نكته توجه داشت كه تحمل ستون فقرات از قدرت آن كمتر است و نباید با این تصور كه به عنوان مثال قدرت بلند كردن جسم سنگینی وجود دارد، بیش از تحمل ستون فقرات از آن كار كشید.

 دكتر ارسطو گفت: تقویت سیستم اسكلتی عضلانی بدن از طریق انجام ورزش‌های روزانه، تحت نظر فیزیوتراپ یا مربی تربیت‌بدنی  مانع ابتلا به كمردرد می شود و كم‌تحركی پویایی بدن را كاهش می‌دهد.

وی گفت: افرادی كه روزانه برای مدتی طولانی پشت میز كار می‌نشینند هم می‌توانند با انجام تمرینات مناسب و حركت دادن گردن و ستون فقرات، از بروز كمردرد جلوگیری کرده و به این ترتیب ابتلا به آرتروز 10 تا 15 سال به تاخیر می‌افتد.

دکتر ارسطو ضمن توصیه به این افراد که از بالشتك‌های كوچك مخصوص صندلی استفاده كنند گفت: شنا و آب‌درمانی می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به كمردرد موثر باشد.

وی افزود: حدود 90 درصد كمردردها با انجام تمرینات ورزشی درمان شده و تنها برخی اختلالات خاص نیازمند عمل جراحی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha