چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴
سلامت نیوز: مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مشکل عدم آرامش در دانش‌آموزان به دلیل نبود روابط مناسب خانواده‌ها با فرزندان افزایش پیدا کرده است.

حسن فرازنده خالدی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با برنا درباره مشکلات دانش‌آموزان از نظر سلامت روانی اظهار داشت: بزرگ‌ترین مشکلی که میان دانش‌آموزان شیوع دارد، استرس ها و اضطراب های ناشی از عدم روابط مناسب خانواده‌ها با فرزندانشان است.

وی در این باره ادامه داد: باید با محکم کردن بنیان‌های خانواده و ایجاد شادابی و نشاط در خانه، فضایی را ایجاد کرد که دانش‌آموزان با آرامش، امنیت خاطر و بهداشت روان سالم‌تری در مدارس حاضر شوند و با توجه به اینکه دانش آموزان بیش از سه چهارم جمعیت کشور را شامل می شوند، به نوعی آرامش در کشور را افزایش داد.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه مشکل عدم آرامش در دانش آموزان مقاطع مختلف با شکل متفاوتی دیده می شود، تصریح کرد: بروز استرس و عدم آرامش در دانش‌آموزان هر مقطع، بنا به شرایط متفاوت است.

وی با تشریح نوع بروز این مشکل در دانش آموزان هر مقطع خاطرنشان کرد: دانش آموزان ابتدایی با لج بازی، سکوت، گریه، جویدن ناخن و پوست لب نارضایتی و عدم آرامش خود را بروز می‌دهند و در دوران راهنمایی بیشتر با رفتارهای خشونت آمیز و درگیری های بین دانش آموزان، ارتباط کلامی نامناسب و نپرداختن به درس این مسأله بروز پیدا می کند.

خالدی با بیان اینکه در دوران متوسطه شرایط بروز مشکلات و عدم سلامت روان متفاوت است، بیان کرد: نافرمانی های مدنی در مدرسه از علایم بروز این عدم آرامش در دانش آموزان متوسطه است.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید بر اهمیت سلامت روان دانش اموزان اظهار داشت: یکی از دلایلی که بر وجود مشاوره در تمام مدارس تأکید شده، رسیدگی به سلامت روانی دانش آموز است. دانش آموزان برای رسیدن به آرامش به شخصی نیاز دارند که با او مشورت کنند که حداقل تأثیر آن می تواند بازگو کردن نگرانی های دانش اموز و رسیدن به آرامش درونی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha