سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: افزایش اثربخشی فعالیتهای انتقال خون نیازمند ارتقای کیفیت پلاکتها است و این امر دنبال می شود.

حسن ابوالقاسمی در گفتگو با مهر افزود: ارتقای کیفیت پلاکتها تاثیرات مطلوبی برجا می گذارد و سازمان انتقال خون در این راستا تلاشهای خود را برای رسیدن به هدف مورد نظر افزایش می دهد.

وی عنوان کرد: زمینه های تحقق این ارتقای کیفیت فراهم می شود ضمن اینکه هرجا که لازم است، سرمایه گذاری مورد نیاز نیز در این راستا انجام خواهد شد که این امر موجب تسریع در انجام امور می شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: با تخصیص اعتبارات کافی و مورد نیاز، ارتقای یادشده به تحقق یافتن نزدیکتر می شود که این امر لزوم تامین اعتبارات کافی در این خصوص را بیش از پیش آشکار می کند و بر اهمیت آن می افزاید.

مصرف خون در کشور بهینه شود

ابوالقاسمی افزود: لازم است مصرف خون در کشور بهینه شود و در این خصوص به همه زمینه ها و شرایط مورد نیاز توجه کنیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور ادامه داد: همچنین لازم است شرایط تامین این زمینه ها را با همکاری بخشهای ذیربط فراهم کنیم که این امر دنبال خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: در خصوص تزریق خون باید به همه اولویتهای مربوطه توجه شود به عنوان مثال خون باید در درجه اول به کسی که اگر خون به وی تزریق نشود جانش را از دست می دهد، تزریق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha