سلامت نیوز: از هر 250 هزار نفری که تحت بیهوشی قرار می گیرند، تنها یک نفر دچار مرگ مغزی می شود.

 به گزارش سلامت نیوز، دکتر افشین فرهانچی مدیر گروه بیهوشی، مراقبت های ویژه و درد دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن بیان این مطلب افزود: بیهوشی همیشه با ترس عجین شده است، چرا كه در بیهوشی مهمترین بخش آگاهی یك فرد، یعنی هوشیاری فرد نسبت به خود و جهان پیرامون از وی گرفته می‌شود و بر همین اساس طبیعی است كه افراد از بیهوشی هراس دارند.

وی در ادامه افزود: متخصصان بیهوشی نیز از این كه كنترل قلب، تنفس، ادرار و به صورت كلی همه پارامترهای حیاتی شخص دیگری را در دست بگیرند، همین ترس را دارند، اما خوشبختانه امروزه رشته بیهوشی به قدری ایمن و سلامت شده است كه تعداد مرگ‌های ناشی از بیهوشی بسیار كم است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكی همدان گفت: هدف از بیهوشی كاهش درد است و معمولاً بیمار در هوشیاری كامل نمی‌تواند شرایط اتاق عمل را به خوبی بپذیرد و دچار اضطراب و استرس می‌شود.

وی هدف دیگر بیهوشی را این طور بیان کرد: معمولاً جراح دوست دارد بدون این كه نگران فشار خون، ضربان قلب، میزان ادرار بیمار باشد با بیماری كه كاملاً تحت كنترل است و هیچ استرسی به او وارد نمی‌كند، روبه‌رو شود.

دکتر فرهانچی در خصوص عوارض بیهوشی گفت: از مهمترین عوارض احتمالی بیهوشی می‌توان به آسیب اعصاب بدنی، فلج در دست یا پا، بروز سكته‌های قلبی زیرعمل، آسیب راه‌های هوایی، دندان‌ها، زبان و حنجره بیمار یا نظایر آنها اشاره كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha