چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 35344
سلامت نیوز: مسئول اجرایی icu بیمارستان مسیح دانشوری گفت: عفونت های بیمارستانی از جمله عوامل مرگ و میر در كشورهای در حال توسعه هستند.

‌دکتر سید محمدرضا هاشمیان  مسئول اجرایی ICU ‌بیمارستان مسیح دانشوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مسائل مربوط به عفونت ها، تغذیه، پروبایوتیک ها و آنتی بیوتیک های مختلف باید شناخته شود تا در رابطه با گایدلاین ها و دستور العمل های مختلف درمان های آنتی بیوتیک تراپی و همچنین در رابطه با نحوه شناخت این بیماری موارد موثر ارائه شود.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم اطلاعات بین المللی در این خصوص است كه استفاده از چهره های بین المللی در سمینارها از جمله راه هكارهای این حوزه می باشد چرا که بسیاری از عفونت ها ممكن است در یک کشور و در یک شرایط خاص و یا ICU‌با یکدیگر متفاوت باشد به عنوان مثال عفونتی که در ICU‌سوختگی است با عفونتی که در ICU‌بیماری های داخلی و یا جراحی قلب است متفاوت بوده و نحوه شناخت و نحوه برخورد در این خصوص نیز فرق دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: ‌مسئله دیگر استفاده از دستگاه های غیرتهاجمی کمک تنفسی است كه در این مورد چند سالی است که بیمارستان مسیح دانشوری اقدامات موثری را آغاز کرده به طوری كه امروز به جایگاهی رسیده ایم كه این برنامه در كل كشور روند پیشرفت را طی نموده است.

وی در خصوص اندیکاسیون های اکمو ابراز داشت: اینکه چگونه می توان هنگامی که تهویه به صورت مکانیکی بسیار سخت است از این دستگاه استفاده کرده و بیماران را نجات دهیم تا اکسیژناسیون مناسبی راداشته و دیالیز  CO2‌انجام دهیم و بیمارانی که افزایش CO2‌ شریان خونی را دارا هستند، ‌CO2‌خونشان را کاهش دهیم اهمیت بسیار بالایی دارد.

هاشمیان تصریح کرد: متاسفانه شرایط انتقال عفونت بسیار زیاد است چرا که اکثر پزشکان و پرستاران با شستشوی صحیح دست کمتر آشنایی دارند و یا اینکه مدت زمان زیادی را برای دست شستن در ICU‌نمی گذارند و متاسفانه شیوع بسیار بالایی را دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر خواهان آن هستیم که شیوع VAP‌را در سطح شهر بسنجیم که هنوز آغاز نشده و  در این خصوص مرتب باید آموزش های لازم گذاشته شود كه البته در بهترین مراکز دنیا هم عفونت های بیمارستانی مشاهده می شود و مسله تازه ای نیست.

هاشمیان تصریح كرد: در رابطه با مسائل تشخیصی به این سمت پیش می رود که بتوانیم سریع تر با ابزارهای آزمایشگاهی جدیدتر آن ها را تشخیص دهیم./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha