سلامت نیوز: فوق تخصص گوارش كودكان گفت: عادات غذایی اشتباه، زندگی نشسته و گذراندن طولانی مدت( screen time ) بروز چاقی را در كودكان به دنبال دارد.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر فرهاد قهرمانی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان ضمن بیان این مطلب گفت: اسكرین تایم یعنی زمانی كه صرف دیدن صفحه نمایش می شود و این شامل استفاده از بازی های رایانه ای، موبایل، تلویزیون، پلی استیشن است.

وی در ادامه حداكثر زمان اسكرین تایم را 1 تا 2 ساعت در روز عنوان كرد.

فوق تخصص گوارش كودكان در ادامه، غذا خوردن و تماشای تلویزیون را عادت ناپسندی ذكر كرد و افزود: خوردن غذا همزمان با تماشای تلویزیون به دلیل هیجان و استرس فراوان موجب پرخوری و جویدن ناكافی و بلعیده شدن غذا می شود و این مسئله عوارض گوارشی را به دنبال دارد.

دكتر قهرمانی در رابطه با درمان چاقی در كودكان گفت: هیچ درمان دارویی برای كودكان زیر 12 سال وجود ندارد و تنها گزینه صحیح ورزش و عادت غذایی سالم است.

وی با بیان این كه كودكان الگوی تغذیه ای خود را از والدین می گیرند، افزود: اگر كودك چاق یا دچار سوءتغذیه است به دلیل الگوپذیری نامناسب از والدین است. وی افزود: چاقی سومین عامل تهدید بشریت در دنیای كنونی است و نقش رسانه ها را در توصیه به والدین در جهت بهبود الگوی تغذیه ای كودكان بسیار موثر دانست.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان میان وعده سالم برای كودكان را میوه و آجیل عنوان كرد و پرهیز از تنقلات، بستنی را ضروری دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha