سلامت نیوز: معاون مركز تربیت ‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح آهن‌ یاری در همه مدارس متوسطه دخترانه كشور خبر داد و گفت: این طرح از احتمال بروز كم خونی در دختران پیشگیری می كند.

به گزارش سلامت نیوز، محمد چینیان به طرح ارتقای سطح سلامت دانش‌ آموزان دختر در مدارس راهنمایی و متوسطه كشور با عنوان طرح آهن‌یاری اشاره كرد و افزود: معاونت سلامت مركز تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی توافقاتی درباره برنامه ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان دختر در مدارس راهنمایی و متوسطه كشور به انجام رسانده است.

وی ادامه داد: در این توافق، آموزش روش‌های تغذیه‌ای مناسب و آهن‌یاری هفتگی با همكاری دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور و ادارات كل آموزش و پرورش استان‌های سراسر كشور اجرا خواهد شد.

معاون مركز تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه این طرح از ابتدای سال تحصیلی جدید در مدارس آغاز شده است، تصریح كرد 100 درصد دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه و 30 درصد دانش‌آموزان دختر دوره راهنمایی تحصیلی زیر پوشش طرح آهن‌ یاری قرار گرفته‌اند.

چینیان با اعلام اینكه این طرح به مدت 16 هفته در مدارس به صورت هفته‌ای یك قرص برای هر دانش‌آموز اجرا خواهد شد، خاطر نشان كرد تهیه و توزیع قرص‌های آهن در این طرح بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی است و آموزش و پرورش نیز عهده‌‌دار كار نظارت بر مصرف این قرص در مدارس است.

وی اضافه كرد همه رابطان و مراقبان بهداشت، كار توزیع قرص‌های آهن را بر عهده دارند و آموزش‌های لازم در زمینه شیوه مصرف قرص‌ها را به دانش‌آموزان ارایه می دهند.

معاون مركز تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه انتخاب مدارس راهنمایی دخترانه برای ارایه پوشش 30 درصدی این طرح بر عهده ادارات كل آموزش و پرورش استان‌ها است، اظهار داشت: با حمایت مالی ادارات كل آموزش و پرورش استان‌ها، 70 درصد بقیه مدارس راهنمایی نیز زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

چینیان هدف از اجرای این طرح را آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان درباره مصرف آهن و تغذیه سالم عنوان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha