شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 35385
سلامت نیوز :سرانه مصرف ماهی درکشور امسال یک و نیم کیلوگرم افزایش می یابد.

 
به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ معاون مدیرکل بهبود و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران در گردهمایی مسئولان ادارات شیلات استانهای کشور در پلدشت گفت : هم اکنون سرانه مصرف ماهی در کشور 8 و نیم کیلوگرم است که این میزان امسال به 10 کیلوگرم می رسد.

میانگین سرانه مصرف ماهی در جهان بیش از 16 کیلوگرم است.

آقای حسن عربی افزود : سازمان شیلات امسال با اجرای برنامه هایی همچون حمایت تسهیلاتی از تولید کنندگان آبزیان ، بهینه سازی عرضه و بالا بردن کیفیت محصولات این بخش ، ترویج فرهنگ مصرف ماهی و عرضه بهداشتی و بسته بندی مناسب آبزیان در صدد است سرانه مصرف ماهی و تولید آبزیان را در کشور افزایش دهد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان شیلات ایران و وزارت آموزش و پرورش گفت : اجرای این تفاهم نامه در تحقق افزایش سرانه مصرف ماهی موثر خواهد بود .

بر اساس این تفاهم نامه 2 وعده غذای ماهی در هر هفته بصورت رایگان میان دانش اموزان در مدارس توزیع می شود.

سرپرست مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز گفت : امسال برای نخستین بار حدود 6 هزار تن از تولیدات آبزی آذربایجان غربی به کشور های عراق و آذربایجان صادر می شود.

آقای وهاب زاده افزود امسال حدود 15 هزار تن انواع آبزی در منابع آبی استان تولید می شود که در مقایسه با پارسال حدود 10 درصد افزایش خواهد یافت.

آذربایجان غربی در بین 17 استان غیر ساحلی کشور رتبه نخست تولید آبزیان را به خود اختصاص داده است و سرانه مصرف در آذربایجان غربی امسال از 4 به 5 کیلوگرم افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha