عضو کمیته علمی ششمین کنگره انجمن جراحان عمومی با اشاره به ابتلاء 100 نفر ایرانی به ازای هر یک صد هزار نفر جمعیت به سرطان گفت: سالانه 200 هزار بیمار سرطانی در ایران شناخته می شود و براساس آمار ثبت سرطان در کشور سالیانه 40 هزار ایرانی براثر ابتلاء به انواع سرطانها می میرند.

سلامت نیوز :عضو کمیته علمی ششمین کنگره انجمن جراحان عمومی با اشاره به ابتلاء 100 نفر ایرانی به ازای هر یک صد هزار نفر جمعیت به سرطان گفت: سالانه 200 هزار بیمار سرطانی در ایران شناخته می شود و براساس آمار ثبت سرطان در کشور سالیانه 40 هزار ایرانی براثر ابتلاء به انواع سرطانها می میرند.
به گزارش دبیرخانه ششمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی، دکتر پرویز دریایی اظهار کرد: براساس آمار منتشر شده از بهشت زهرا از 155 مرگ روزانه به ترتیب حوادث و سوانح رانندگی، بیماری های قلب و عروق و سرطان ها سه عامل مرگ و میر به شمار می روند.
این جراح عمومی با بیان اینکه سرطان پستان پس از سرطان پوست شایع ترین سرطان در زنان ایرانی است، گفت:  البته با افزایش فرهنگ جامعه امروزه با غربالگری و تشخیص زودهنگام از میزان مرگ ناشی از سرطان پستان کاسته شده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: سرطان مری و معده شایع ترین سرطانها در مردان ایرانی است که مردان 55 درصد و زنان 45 درصد از مبتلایان به سرطان در ایران را تشکیل می دهند.
دکتر دریایی با بیان اینکه هم اکنون استعمال دخانیات،مصرف بیش از حد گوشت قرمز، ابتلاء به بیماری دیابت وچاقی و مصرف الکل جزو عوامل اصلی ابتلاء به سرطان به شمار می آیند، ادامه داد: امروزه سازمان بهداشت جهانی بر روی پیشگیری، غربالگری ، تشخیص و درمان زودهنگام انواع سرطانها تاکید بسیاری دارد.
وی با تاکید بر تشخیص و درمان زودهنگام و تاثیر آن در کاهش میزان عوارض درمان و عود سرطان گفت: با جا افتادن اهمیت درمان انواع سرطان ها درمیان مسوولان، بودجه ای برای  " هرسپتین "  داروی موثر در درمان سرطان در حال تصویب شدن است و کمتر اتاق عملی است که که در زمینه درمان جراحی سرطان فعالیت نکند.
دبیرعلمی انجمن علمی جراحان عمومی اظهار کرد در زمینه درمان سرطان پستان ، کلون و تخم دان در زنان کارهای بزرگی انجام شده و بزودی شاهد اخبار خوبی در این زمینه خواهیم بود.
وی ابراز امیدواری کرد: شاهد روزی باشیم که چاقوی جراحان برای درمان سرطانها به زمین گذاشته شود.
ششمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی کشور با موضوع " مدیریت عود و عوارض سرطان‌های شایع پس از درمان در ایران" 11 لغایت 13 آبانماه 90 در سالن همایش های رازی برگزار می شود و شرکت برای عموم آزاد است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha