عضو هیأت مدیره نظام پزشکی قزوین ناکارآمدی نظام بیمه سلامت را مهم‌ترین معضل جامعه پزشکی به ویژه در حوزه دارویی عنوان می‌کند.

سلامت نیوز :عضو هیأت مدیره نظام پزشکی قزوین ناکارآمدی نظام بیمه سلامت را مهم‌ترین معضل جامعه پزشکی به ویژه در حوزه دارویی عنوان می‌کند.
دکتر سید کمال‌الدین شجاعی در گفتگو با روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در این باره می‌گوید: ریشه بسیاری از مشکلات داروخانه‌ها چه در قزوین و چه در سایر نقاط کشور، مسایل اقتصادی است که آن هم به عواملی همچون دیر کرد طولانی در پرداخت مطالبات از سوی سازمان‌های بیمه‌گر برمی‌گردد.
وی می‌افزاید: گاهی با توجه به کمبود نقدینگی، داروخانه‌ها مجبورند وام‌های کلان با بهره زیاد از بانک‌ها دریافت کنند که این چرخه معیوب، مدیریت داروخانه‌ها، تأمین دارو و تهیه مایحتاج بیماران را دچار اشکال می‌کند.
دکتر شجاعی، با اشاره به فعالیت طولانی مدت داروسازان در داروخانه‌ها در مدت شبانه روز اظهار می‌کند که این فعالیت مستمر برای امرار معاش علاوه بر احتمال خستگی و کاهش کیفیت خدمت ارایه شده به مردم باعث دلسردی و کاهش انگیزه‌های داروسازان می‌شود.
وی ادامه می‌دهد: متأسفانه باید بگویم که بسیاری از داروسازان پس از فارغ‌التحصیلی و ورود به حوزه اشتغال، انگیزه و شوق خود را از دست می‌دهند چرا که به طور مداوم مشغول کار هستند و در اثر فشار کار زیاد و فعالیت در محیط پر استرس دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند و حتی در برخی موارد اثرات این فشار روانی را به اطرافیان و بیماران بروز می‌دهند.
عضو هیأت مدیره نظام پزشکی قزوین به نامشخص بودن وظایف و محدوده‌های عمل داروسازان در مواجهه با نسخه‌های برخی پزشکان که امکان اثرات دارویی جانبی دارند اشاره می‌کند و می‌گوید:‌ در موارد بسیاری هنگامی که داروسازان توصیه‌های علمی و تخصصی به پزشکان ارایه دهند یا با برخورد نامناسب این همکاران مواجه می‌شوند و یا از سوی آنها تحریم می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha