سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: دستورالعمل هیئت امنایی شدن بیمارستانهای آموزشی کشور با اختصاص ۴۷۰ میلیارد تومان از سوی دولت و انتقال اعتبارات این طرح از بیمه ها به وزارت بهداشت، ابلاغ شد.

حسن امامی رضوی در گفت و گو با فارس،افزود: دستورالعمل هیئت امنایی شدن بیمارستانهای آموزشی منتخب وزارت بهداشت به تمام دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ شد، اساس این دستورالعمل تمام وقت شدن پزشکان عضو هیئت علمی در بخش دولتی است که البته به تدریج انجام می شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: بر اساس این دستورالعمل جدید پرداختی وزارت بهداشت به پزشکان عضو هیئت علمی که تمام وقت جغرافیایی می شوند،  افزایش می یابد و تعرفه خدمات هم در بخش حق الزحمه و هم تخت روز معادل 3.6k دولتی یعنی ۳.۶ برابر تعرفه دولتی محاسبه می شود.

وی افزود: دستورالعمل هیئت امنایی شدن بیمارستانهای آموزشی بسیار مفصل است البته ما از سال ۸۸ حدود ۵۰ بیمارستان منتخب وزارت بهداشت را برای هیئت امنایی شدن در نظر گرفتیم اما در عمل به علت همکاری نکردن بیمه ها این کار عملی نشد.

امامی رضوی گفت: هیئت امنایی شدن بیمارستانهای منتخب وزارت بهداشت ۳ بال دارد، بال اول تشکیل هیئت امنای بیمارستان، بال دوم پرداخت ۳.۶ برابر تعرفه خدمات آنها و بال سوم تمام وقت جغرافیایی شدن پزشکان عضو هیئت علمی است که متأسفانه در ۵۰ بیمارستان منتخب فقط بال اول عملی شد.

وی افزود:‌ اکنون با توجه به مشکلاتی که از قبل برای اجرای این برنامه مشخص شد، دستورالعمل جدید را به نحوی تغییر دادیم که اجرای ان تسهیل شود و پرداختی ها را منوط کردیم به اعتبارات وزارت بهداشت و نه پرداخت بیمه ها به این ترتیب با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری هم توافق کردم که کل اعتبارات اجرای این برنامه را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اکنون دو منبع مطمئن برای اجرای این برنامه در اختیار وزارت بهداشت است یکی اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی و دیگر اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی که در قانون بودجه هم دیده شده است و اگر ۱۰۰درصد آن تخصیص پیدا کند ۵۰ بیمارستان را امسال هیئت امنایی می کنیم.

وی افزود: اگر از اعتبار حدود ۳ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از محل درآمدهای مازاد نفت نیز ۷۰۰ میلیارد تومان را اختصاص دهند ۵۰ تا ۶۰ بیمارستان دولتی دیگر را هم امسال هیئت امنایی می کنیم و هر مقداری دولت بیشتر برای این کار اعتبار بدهند به همان اندازه این برنامه را جلو می بریم.

به گفته وی با اجرای طرح هیئت امنایی شدن بیمارستانهای منتخب دولتی کشور اختیارات این مراکز برای توسعه و ارتقای کیفیت خدمات افزایش می یابد، منابع درآمدی آنها بیشتر می شود و پاسخگویی آنها به مردم افزایش می یابد و از طرفی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی موظف می شوند به صورت تمام وقت در این بیمارستانها کار کنند و به بخش خصوصی نروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha