سلامت نیوز: مشاور وزیر بهداشت در امور زنان گفت: برای گسترش بیمارستان‌های ویژه زنان مشكل نیروی انسانی نداریم.

دكتر عصمت باروتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات در دست انجام برای گسترش بیمارستانهای ویژه زنان گفت: بیمارستان‌های مخصوص زنان آرامش خاصی را برای این قشر از جامعه فراهم می‌كند تا با خیال آسوده تحت درمان قرار گیرند. به این ترتیب مشكلات حواشی درمان مباحث روانی برای این قشر از جامعه ایجاد نمی‌شود.

وی درباره چگونگی تامین نیروی انسانی برای بیمارستانهای ویژه زنان گفت: اكنون هم بیمارستانهایی در سطح كشور وجود دارند كه تنها خدمات درمانی را به زنان ارائه می‌كنند. در مجموع مشكلی برای تامین نیروی انسانی نداریم. همچنین باید سعی كرد كه بیمارستانهای ویژه زنان تمام تخصص‌های لازم را داشته باشند.

باروتی همچنین با اشاره به اقدامات در دست انجام برای افزایش مرخصی زمان زایمان زنان گفت: به این منظور اقداماتی در وزارت بهداشت در حال انجام است و پیشنهاداتی مطرح شده است، اما تا زمانی كه این موضوع در مجلس تصویب نشود عملیاتی نخواهد بود.

مشاور وزیر بهداشت درباره پیش‌بینی‌های انجام شده برای ارائه آموزشهای پس از ازدواج به زوجین گفت: در حال حاضر كلینیك‌هایی، آموزش‌های لازم برای قبل از ازدواج را ارائه می‌دهند. اما ترجیح می‌دهیم كلینیك‌های پس از ازدواج نیز در مجموعه وزارت بهداشت داشته باشیم تا راهنمایی‌های لازم به زوج‌های جوان داده شود. این راهنمایی‌ها در زمینه تعاملات روحی و روانی، عاطفی و ... است تا به این ترتیب زوجین بتوانند با مراجعه به این كلینیك‌ها مشاوره‌های لازم را دریافت كنند. ارائه این آموزشها در حال طراحی و در مراحل ابتدایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha