شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 35407
سلامت نیوز :قرص‌های «شگفتی ساز» که به بدن در بازسازی کمک می‌کنند، اکنون در مراحل اولیه تولید قرار داشته و به انسانها در ادامه عمر تا قرن دوم زندگی کمک خواهد کرد؛ این در حالی است که درمانهای مبتنی بر سلولهای بنیادی به افزایش کیفیت زندگی انسان کمک خواهند کرد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا داروهایی با خاصیت کند کردن فرایند پیری که دورنمای ادامه عمر افراد تا 150 سال یا بیشتر است، احتمالا در دهه جاری در دسترس خواهند بود.
 قرص‌های «شگفتی ساز» که به بدن در بازسازی کمک می‌کنند، اکنون در مراحل اولیه تولید قرار داشته و به انسانها در ادامه عمر تا قرن دوم زندگی کمک خواهد کرد؛ این در حالی است که درمانهای مبتنی بر سلولهای بنیادی به افزایش کیفیت زندگی انسان کمک خواهند کرد.
استاد پیتر اسمیت، رئیس بخش پزشکی دانشگاه «نیو ساوث ولز» در سیدنی اظهار کرده دختری که امروز در استرالیا به دنیا آمده، می‌تواند طول عمری تا 100 سال را انتظار داشته باشد.
وی همچنین مدعی شده که به جای رنج بردن از یک انحطاط طولانی‌مدت، انسانها می‌توانند از یک زندگی سلامت و فعال تا پیش از مرگ برخوردار باشند.
اسمیت در یک سخنرانی علمی در مورد احتمال پیری سالم و شاد اظهار کرد: یک جهش رو به جلوی چشمگیر در میزان امید به زندگی بوجود خواهد آمد.
وی تصریح کرد: به نظر من، امید زیادی برای افزایش طول عمر انسان تا چند دهه وجود دارد؛ اما هدف ما نه تنها افزایش طول عمر، بلکه همراهی آن با شادمانی است.
به گفته اسمیت، این داروها به فرآیندهای بازسازی در بدن کمک خواهند کرد تا انسان‌ها از زندگی طولانی و بهتری برخوردار باشند.
دیوید سینکلیر، استاد ژنتیک دانشگاه هاروارد اظهار کرد: ما شاهد آغاز یک فناوری هستیم که می‌تواند روزی ما را به سن 150 سال برساند.
سینکلیر در حال حاضر در حال انجام تحقیقات بر روی ماده ضد پیری رزوراترول است.
یک ترکیب جدید در حال آزمایش است که هزار برابر قدرتمندتر از رزوراترول بوده و تاکنون نشانگر تاثیرات مناسبی بوده است.
سینکلیر گفت: بدن انسان از یک قابلیت خارق‌العاده برای ترمیم خود برخوردار بوده و «رزوراترول» می‌تواند این مکانیزمهای التیام‌بخش را فعال کند.
به گفته وی، ترکیبات بدست آمده از گیاهان مانند رزوراترول توانسته‌اند آنزیم‌هایی را در موشها فعال کند که فرایند ترمیم دی‌ان‌ای را رها کرده‌اند.
سوزان گرینفیلد، داننشمند عصب‌شناسی دانشگاه آکسفورد در گفت‌وگو با «سیدنی لکچر» بیان کرد که افراد خواهند توانست در سن 65 سالگی دومین شغل خود را آغاز کنند!
وی پیشنهاد کرد که این نیروی کار مسن می‌توانند بر مشاغل مبتنی بر دانش به جای مشاغل فیزیکی تمرکز داشته باشند.
در عین حال، گرین‌فیلد که رهبری یک تیم چند تخصصی در حال کار بر روی شرایط بازسازی سلولهای عصبی در آکسفورد را بر عهده داشته، مقابله با جنون را از شرایط دستیابی به این هدف خوانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha