شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 35413
سلامت نیوز: كودكان با عادات غذایی بد متولد نمی شوند بلكه والدین آنها را با این شرایط بار می آورند.

به گزارش سلامت نیوز، انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر اعلام كرد: والدین باید به خاطر داشته باشند كه اگر كودك گاهی اوقات علاقه به خوردن غذا نشان نمی دهد احتمال دارد كه این امری طبیعی و ناشی از كاهش موقتی اشتهای او باشد.

بناراین گزارش،‌ برای ترغیب كودك به غذا خوردن باید غذای او را متنوع، خوشرنگ، خوشبو و به صورت اشتها آور تهیه كرده و زمان غذا خوردن را برای او دلپذیر و لذت بخش كرد.

بر اساس این گزارش، والدین اكثر كودكانی كه خوب غذا نمی خورند و بهانه گیری می كنند، نمی دانند كه كودك آنان در حال تغییرات عادات غذایی در طول زندگی خود می باشند و این والدین معمولا با فشار، كودك خود را وادار به غذا خوردن می كنند یا با شوخی، ادا و حقه غذا را داخل دهان او می گذارند كه این اعمال سبب می شود كودك نسبت به غذا خوردن مقاومت كند و در سال های بعد هم دچار مشكلات بیشتر شود.

این گزارش می افزاید، مواد غذایی نه تنها از نظر كمیت و كیفیت باید كامل و مناسب باشد بلكه شرایط محیطی كه كودك در آن تغذیه می شود نیز از نظر روانی مساعد و مطلوب باشد تا كودك از خوردن غذا لذت برده و به آن تمایل نشان دهد.

بر اساس اعلام انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر، به كودك نباید به زور غذا داد و محیط باید آرام باشد و حواس و توجه اش به موضوع دیگری جلب نشود همچنین اگر كودك غذایی را دوست نداشت نباید آن را از برنامه غذایی حذف كرد بلكه می توان با تغییراتی و در فرصتی دیگر، آن را امتحان كرد.

گفتنی است:‌ به دلیل این كه مغز فعال و پویای كودك آماده دریافت همه پیام های محیط زندگی و اطرافیان است عادات خوب غذایی هم باید از سنین پایین به كودك آموزش داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha