سلامت نیوز: گروهی از متخصصان همه‌گیرشناسی در آمریكا و اروپا با انجام مطالعه مشتركی دریافته‌اند كه واكنش سیستم ایمنی بدن به آلرژی‌ها، خطر بروز تومورهای مغزی كشنده را كاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سیستم ایمنی بدن انسان به طور طبیعی در مواجهه با عوامل و مواد آلرژی‌زا، آنتی بادی‌هایی موسوم به «ایمونوگلوبولین E» یا «IgE» را تولید می‌كند. در افرادی كه مبتلا به آلرژی هستند، میزان این آنتی بادی‌ها در خون افزایش می‌یابد.

بررسی‌ها نشان داده است كه افزایش سطح این آنتی بادی در خون به میزان قابل توجهی احتمال ابتلا به «گلیوم» را كه شایع‌ترین نوع تومور مغزی است، كاهش می‌دهد.

به گزارش روزنامه سان، این یافته حاصل تلاش گروهی از متخصصان دانشگاه «براون» و چندین انستیتوی پزشكی دیگر در آمریكا و اروپا است.

دومینیك میچائود، استادیار همه‌گیرشناسی در برنامه بهداشت عمومی دانشگاه براون در این باره تصریح كرد: این نتایج نشان می‌دهد كه واكنش سیستم ایمنی در برابر سلولهای سرطانی در افرادی كه مبتلا به آلرژی هستند، متفاوت است.

وی افزود: افراد مبتلا به آلرژی‌ از نظر مقابله با سرطان یا جلوگیری از رشد آن، بیشتر در امان هستند و بدن آنها بهتر می‌تواند با سرطان مقابله كند.

این مطالعه به تفصیل در مجله «انستیتو ملی سرطان» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha