سلامت نیوز: رئیس پژوهشگاه پزشکی دانشگاه علوم و فنون هسته‌ای گفت: دندانپزشکان باید برای استفاده بهتر از لیزر آگاهی خود را در زمینه علم فیزیک ارتقا دهند.

مجدی‌زاده در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: اساساً کسانی که با لیزر کار می‌کنند باید اطلاعات بسیار خوب و جامعی در مورد علم فیزیک داشته باشند.

وی افزود: کسانی که فیزیک بدانند و حتی 10 تا 15 درصد اطلاعات پزشکی داشته باشند می‌توانند با لیزر کار کنند اما نکته اساسی آن است که آن 10 تا 15 درصدی که نقش حاکمیتی دارند، تصمیم‌گیرنده هستند.

مجدی‌زاده تصریح کرد: متأسفانه در کشور ما به این قضیه خوب پرداخته نشده است و لیزر به عنوان یک کالای وارداتی به آن نگاه شده و کسانی که با لیزر کار می‌کنند از مسائل فیزیکی آن اطلاعی ندارند به همین خاطر اطلاعات کاملی از لیزر دریافت نکرده‌اند.

وی گفت: این به آن دلیل بوده که نه پزشک می‌تواند خوب کار کند و نه دوره خاصی در این زمینه بوده و بیمار نیز احساس ناراحتی می‌کند.

مجدی زاده ادامه داد: در 4 تا 5 سال اخیر تصمیمات بسیار خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به خصوص دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران گرفته شده است تا کارگاه‌های آموزشی و فلوشیپ‌هایی با کشورهای خارج برگزار شود و از اساتید داخلی استفاده شده است.

وی افزود: این موارد همه با همدیگر دست به دست هم داده‌اند تا بتوانند اطلاعات فیزیک مربوط به کاربرد با لیزر را ارتقاء دهیم و جالب است که بدانید رشد مقالات نسبت به چند سال گذشته شاید 3 تا 4 برابر در زمینه لیزر شده است که یکی از پارامترهای تأثیرگذار بالا رفتن اطلاعات فیزیک این افراد است.

مجدی‌زاده خاطرنشان کرد: البته هنوز مراکز تحقیقاتی ما کار خیلی زیادی نکرده‌اند. شاید کارهای پراکنده‌ای شده باشد ولی بنده با سطح دنیا که مقایسه می‌کنم می بینم کاز زیادی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha