سلامت نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: میگرن عامل 75 درصد سردردها در کودکان است.

زرین‌تاج کیهانی‌دوست در گفت‌وگو با فارس سردرد را یک علامت شایع در طب کودکان و نوجوانان و یکی از علل شایع مراجعه به درمانگاه عمومی و اعصاب کودکان دانست و گفت: سردردهای راجعه همیشه نگرانی والدین در مورد ضایعات فضاگیر مغز را به دنبال دارد.

این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان تصریح کرد: در مطالعه‌ای که بر روی تمام کودکان مراجعه کننده به درمانگاه مغز و اعصاب کودکان بیمارستان امام با شکایت اصلی سردرد انجام دادیم، علل سردرد در 75 درصد بیماران میگرن و در بقیه بیماران فقر آهن و سینوزیت بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: با وجود اینکه بیشترین علت سردردهای راجعه بیماران اغلب میگرن نامیده شده، به نظر می رسد که باید بعد از رد سایر علل سردرد از جمله عفونت، عیب انکساری، کم خونی فقر آهن و تشنج نسبی به میگرن رسید و عوامل متعدد را رد کرد.

وی تأکید کرد: ضرورت دارد که سردرد راجعه در درمانگاه عمومی، مغز و اعصاب کودکان و حتی روانپزشکی کودکان به طور جدا بررسی شده و مورد توجه قرار گیرد تا علل سردرد به خوبی ارزیابی شوند.

سردردهای راجعه سردردهایی هستند که هر از چندگاهی به سراغ بیمار می‌آیند سپس بهبود می‌یابند و بعد از مدتی دوباره تکرار می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha