شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 35441
سلامت نیوز: بررسی پژوهشگران علوم پزشکی دانشگاه کنتاکی نشان داده است زنان هر چه بیشتر سیگار بکشند به همان نسبت بر شدت دردهای مزمن عضلانی و استخوانی آنها افزوده می‌شود. نتیجه آنکه دردهای مزمن در زنان سیگاری تشدید می‌شود.

به گزارش آریا به نقل ازسازمان نظام پرستاری کشور، محققان این پژوهش با مطالعه روی 6هزار زن در گروه سنی 18 سال و بیشتر و بررسی عادت استعمال سیگار و علائم دردهای مزمن در زنان به این نتایج رسیده اند.

این متخصصان عنوان کردند احتمال شکایت از دردهای مزمن در زنان سیگاری یا زنانی که پیش از این  سیگار می‌کشیدند به مراتب بیشتر از زنان غیرسیگاری است.

دیوید مانینو متخصص ریه کالج بهداشت عمومی انگلیس در این باره می گوید: این مطالعه ارتباط قوی بین استعمال سیگار و بروز دردهای مزمن را در زنان تایید می‌کند.

مانینو در تشریح مکانیسم آن اظهار می کند: استعمال دخانیات به مکانیسم‌های محافظتی طبیعی بدن آسیب می‌رساند از این رو زنان سیگاری دردهای مزمن شدیدتری را تجربه می‌کنند.

بر همین اساس، شدت دردهای مزمن در زنانی که قبلاً سیگاری بودند، 20 درصد، در زنانی که تفریحی سیگار می‌کشند، 68 درصد و در زنانی که هر روز سیگار می‌کشند تا 104 درصد افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha