سلامت نیوز: سردرد به ویژه در هنگام صبح شایعترین و مهمترین علامت تومورهای مغزی است که در اغلب موارد با تهوع و استفراغ همراه بوده و شدت آن با گذشت زمان بیشتر می شود.
  
مهیار مهین شفیعی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: تومورهای مغزی از جمله مهمترین و شایعترین تومورها در بین افراد بالغ و کودکان است که علاوه بر ایجاد مشکل در مغز، مشکلات و نارسایی های دیگری را نیز به وجود می آورد.

وی اظهار داشت: تومورهای مغزی در افراد بالغ دو تا سه برابر بیشتر از کودکان بروز می کند و منشأ آن می تواند در خود مغز باشد یا اینکه در خارج مغز ایجاد شده باشد.

مهین شفیعی با اشاره به اینکه علائم تومورهای مغزی می تواند بسیار متفاوت بوده و حتی ممکن است با علائم سایر بیماری ها اشتباه شود، تأکید کرد: سردرد به ویژه در هنگان صبح شایع ترین و مهمترین علامت تومورهای مغزی است که در اغلب موارد با تهوع و استفراغ همراه بوده و شدت آن با گذشت زمان بیشتر می شود.

این متخصص مغز و اعصاب یادآور شد، بروز مشکلات حسی، عصبی و حرکتی و همچنین اختلالات بینایی می تواند زنگ خطری از تومورهای مغزی باشد که در صورت مشاهده این علائم باید به موقع به پزشک معالج مراجعه کرده تا وضعیت فرد مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha