سلامت نیوز: یک متخصص گوش و حلق و بینی با اشاره به عفونت گوش میانی به عنوان شایع‌ترین عارضه بیماری شکاف کام در بین کودکان گفت: در صورت عدم درمان به موقع، این بیماری باعث آسیب رساندن به ساختمان گوش و در نتیجه کاهش شنوایی می‌شود.

دکتر اعطیه قوامی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر نقش گوش میانی در تقویت صدا اظهار داشت: در این بیماری به دلیل ضعف عضلات کام، گوش میانی نمی‌تواند صدا را تقویت کند و در نتیجه کودک الفاظ را از هم تشخیص نمی‌دهد.

این متخصص گوش و حلق و بینی ادامه داد: به دلیل این که کودک در سنین پایین نمی‌تواند مشکل خود را در زمینه بیماری بیان کند معمولا والدین متوجه مشکل او نمی‌شوند و دیر اقدام می‌کنند که همین امر سبب بروز اختلال در شنوایی و کاهش یادگیری کودک می‌شود.

دکتر قوامی در ادامه اظهار داشت: تشخیص به موقع در درمان شکاف کام اهمیت بسیار زیادی دارد و از کاهش شنوایی و پایین آمدن بهره هوشی کودک جلوگیری می‌کند.

این متخصص گوش و حلق و بینی جراحی را تنها راه درمان این بیماری عنوان کرد و یادآورشد: عدم درمان به موقع شکاف کام موجب عفونت‌های مکرر گوش و آسیب رساندن به عصب مغز و ساختمان گوش از جمله پارگی پرده گوش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha