سلامت نیوز: یک فوق تخصص غدد گفت: شانس ابتلا به دیابت نوع دو با 150 دقیقه پیاده‌روی تند در هفته به میزان 60 درصد کاهش می‌یابد.

دکتر سید محسن خوش نیت در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که رعایت رژیم غذایی مناسب و کاهش وزن ناشی از آن طی یک سال موجب ادامه یافتن اثرات این رژیم تا مدت 3 سال می‌شود، اظهار داشت: بهترین راه کاهش وزن، ورزش منظم و هدفدار است که این کار با انجام پیاده روی تند، روزانه به مدت 30 دقیقه به صورت طبیعی یا با استفاده از تردمیل یا دوچرخه سواری امکان پذیر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت‌های روزمره زنان خانه دار ورزش محسوب نمی‌شود، افزود: انجام 150 دقیقه پیاده روی تند در هفته طی پنج جلسه 30 دقیقه‌ای، شانس ابتلا به دیابت نوع دو را تا 60 درصد کاهش می‌دهد.

این فوق تخصص غدد مهمترین نکته در کاهش وزن را کم کردن میزان کالری دریافتی دانست و تصریح کرد: میزان کالری مصرفی هر فرد باید متناسب به جنس و نوع فعالیت بدنی وی باشد.

وی در ادامه یادآور شد: افرادی با سنین کمتر از60 سال که در مرحله پیش از دیابت هستند و از چاقی رنج می‌برند و میزان قند خون آنها بین 105 تا 110 متغیر است، می‌توانند با استفاده از روش‌های اصلاح شیوه زندگی و استفاده از داروی متفورمین با مشورت پزشک اقدام به کاهش وزن کنند ولی استفاده از دیگر داروها در این افراد مجاز نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha