اكثر والدین معتقدند، نوجوانان امروزی زندگی راحتی دارند و در اصطلاح در پر قو بزرگ شده‌اند اما در حقیقت این نوجوانان بسیار بیشتر از گذشته در معرض خطر هستند.

سلامت نیوز: اكثر والدین معتقدند، نوجوانان امروزی زندگی راحتی دارند و در اصطلاح در پر قو بزرگ شده‌اند اما در حقیقت این نوجوانان بسیار بیشتر از گذشته در معرض خطر هستند.

اكثر والدین معتقدند، نوجوانان امروزی زندگی راحتی دارند و در اصطلاح در پر قو بزرگ شده‌اند اما در حقیقت این نوجوانان بسیار بیشتر از گذشته در معرض خطر هستند.

بدن پسرهای امروزی در 18سالگی به بلوغ كامل جنسی و بدنی می‌رسد، درحالی‌كه در 200 سال پیش، رشد فیزیكی پسرها تا 22 سالگی كامل می‌شد.اما در عوض مغز آن‌ها به این سرعت رشد نمی‌كند و به همین دلیل آن‌ها ممكن است دست به كارهای خطرناكی بزنند كه زندگی‌شان را تهدید می‌كند.

 همراه با این بلوغ جنسی مقدار زیادی هورمون تستوسترون در بدن نوجوانان ترشح می‌شود و چون آن‌ها هنوز از نظر فكری به رشد كاملی نرسیده‌اند ممكن است در اثر ترشح این هورمون به استقبال خطر بروند. همین عامل سبب می‌شود پسران امروزی بیشتر دچار تصادفات رانندگی شوند، با دیگران درگیر شوند و حتی جان خود را بر سر این كارها از دست بدهند. از عوامل پایین آمدن سن بلوغ جنسی نوجوانان امروزی می‌توان به بهتر شدن استانداردهای زندگی، بهبود تغذیه و پیشرفت‌های صورت گرفته در علم پزشكی و داروسازی اشاره كرد. البته دختران امروزی هم بلوغ زودرس را تجربه می‌كنند،

برای مثال سیكل قاعدگی در دختران نوجوان امروزی زودتر از نسل‌های گذشته آغاز می‌شود. خوشبختانه پزشكان برای برطرف كردن مشكلات مربوط به این پدیده به راه‌حل‌های مناسبی رسیده‌اند اما در مورد پسران این اتفاق هنوز رخ نداده است.

منبع: برترینها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha