سلامت نیوز :پیاده روی بهترین ورزش برای ایجاد تراكم استخوان است مدیر گروه طب فیزیكی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی تهران در حاشیه سمپوزیوم تازه‌های پوكی استخوان، بهترین ورزش ایجاد تراكم استخوان را پیاده روی و دویدن دانست. دكتر بیژن فروغ در خصوص سمپوزیوم تازه‌های پوكی استخوان گفت: در این سمپوزیوم نقش طب فیزیكی و توانبخشی در پیشگیری، درمان و بازتوانی بیماران مبتلا به پوكی استخوان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بخش پیشگیری توصیه متخصصان طب فیزیكی و توانبخشی این است كه ذخیره استخوانی افراد باید به حداكثر برسد كه لازمه آن تمهیداتی مانند ورزش است. نوع ورزش باید در رابطه با هر بیماری طراحی شده تا به آنها كمك كند كه چگونه تراكم استخوان را به حداكثر برسانند.فروغ با بیان اینكه بهترین ورزشها در ایجاد تراكم استخوان ورزش‌هایی هستند كه وزن را تحمل می‌كنند، ادامه داد: این ورزشها شامل پیاده روی و دویدن است اما ورزشهایی كه با آب سرو كار دارند كمترین تاثیر را در تراكم استخوان دارند بسیاری از افراد جامعه معتقدند كه وقت كافی برای ورزش ندارند اما ما توصیه می‌كنیم

پیاده روی ساده را با كمی سرعت بهترین راه‌حل است و تاثیر بسزایی در تراكم استخوان دارد.مدیر گروه طب فیزیكی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی تهران توصیه كرد كه ورزش هفته‌ای 4 بار و هر بار 30 دقیقه پیاده‌روی می‌تواند تراكم استخوان را افز ایش دهد.وی، محور دوم این سمپوزیوم را درمان پوكی استخوان عنوان كرد و ادامه داد: شایع‌ترین مشكل بیماران مبتلا به پوكی استخوان شكستگی است و این بیماران معمولا یك حالت قوز كرده دارند كه در اثر فشردگی در ستون فقرات است.

فروغ تصریح كرد: به بیماران دارای پوكی استخوان توصیه می‌شود برای جلوگیری از افتادن به زمین از كفشهایی استفاده كنند كه این شانس را كاهش دهد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha