سلامت نیوز: رییس شبكه هپاتیت كشور در روز ملی اطلاع‌رسانی هپاتیت گفت: تاكنون هپاتیت «سی» دوهزار و 500 بیمار هموفیلی و تالاسمی به طور رایگان در 13 استان كشور درمان شده است.

دكتر سیدموید علویان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بیماران هموفیلی و تالاسمی كه مبتلا به هپاتیت «سی» هستند با هماهنگی انجمن بیماران تالاسمی و كانون هموفیلی ایران می‌توانند به طور رایگان درمان شوند.

رییس مركز تحقیقات گوارش و كبد بیمارستان بقیه‌الله‌ (عج) با اشاره به هپاتیت «بی» گفت: خوشبختانه با تزریق واكسن به افراد پرخطر و نوزادان از سال 73 میزان مبتلایان جدید به این بیماری به شدت كاهش پیدا كرده است به گونه‌ای كه در حال حاضر یك میلیون و400 هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند اما اگر این اقدامات انجام نمی‌شد این بیماری در ایران بسیار بیشتر شیوع می‌یافت.

وی به مبتلایان به هپاتیت «بی» توصیه كرد كه از مصرف الكل خودداری كنند و به چاقی مبتلا نشوند علاوه بر آن تحت نظر پزشك باشند.

رییس شبكه هپاتیت كشور درباره وضعیت ایران در زمینه شیوع هپاتیت «سی» گفت: از سال 1375 سلامت تمام خون‌هایی كه به بیماران تزریق می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد البته اعتیاد تزریقی یكی از عوامل خطر ابتلا به هپاتیت «سی» مطرح می‌شود.

علویان در پایان تاكید كرد: رعایت نكردن نكات بهداشتی در آرایشگاه‌ها و رفتار جنسی پرخطر از عوامل ابتلا به هپاتیت «سی» هستند. اعتیاد نیز یكی از راه‌های ابتلا به این بیماری است. در این شرایط برنامه كاهش آسیب در ایران اجرا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha