یکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 35470
سلامت نیوز: استفاده از ساعت مخابره مغزی باعث بیدار شدن فرد در حالت نیمه هوشیاری مغز شده و احساس سرحالی بیشتری به وی می‌بخشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، یک محقق هندی معتقد است برای این‌که صبح‌ها سرحال از خواب بیدار شویم، استفاده از ساعت مخابره مغزی راه حل مناسبی می‌تواند باشد. این ساعت در زمان بیدار شدن مغز شروع به زنگ خوردن می‌کند.

استفاده از چنین ساعتی باعث می‌شود که فرد هنگام بیدار شدن از خواب احساس کسالت و یا کسری خواب نداشته و بسیار سرحال‌تر از زمانی باشد که با یک ساعت معمولی بیدار شده است.

معمولاً خواب شامل دوره‌های 90 دقیقه‌ای از فعالیت مغز است که در برخی از این دوره‌ها، مغز در بیدارباش‌ترین حالت خود قرار دارد. در صورتی که فرد در این مرحله بیدار شود، نسبت به زمانی که از خواب عمیق بیدار شده، احساس سرحالی بیشتری خواهد داشت.

بر اساس گزارش زی نیوز، در این روش استفاده از الکترودهای سطحی روی سر (الکتروانسفالوگرافی) برای مخابره فعالیت مغز ضروری است. داده‌های این دستگاه توسط رایانه پردازش می‌شود و در صورتی که زمان بیدارباش مغزی فرا نرسیده باشد، زمان زنگ خوردن ساعت به طور خودکار به تعویق می‌افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha